Jeg har ses med en fyr on and off i nogle måneder. Jeg ved egentlig ikke, om jeg har følelser for ham længere. Men jeg har alligevel et behov for ham.
Hej Mindhelper
Jeg har været sammen on and off men en fyr i nogle måneder nu.
Vi studere på samme sted.
Mit problem er jeg står i et sted hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre som det næste.
Vi har været sammen flere gange, og kun den første gang kunne man kalde det et forhold da han spurgte om jeg ville ham på den måde og det sagde jeg så ja til
Hver gang har jeg afsluttet det fordi det ikke føltes rigtig, og jeg følte mig dårligt behandlet og det fyldte mest i det forhold
Negative sider af ham:
Han svarede næsten aldrig
Han kunne ikke vise at han kendte mig på skolen, kun når jeg decideret spurgte om han ikke kunne gøre det (også virkede det jo meget opsat og ikke rigtigt), og han ville ikke holde i hånden eller noget i det offentlige
Han har fortalt mig han ikke vil kunne gøre ting for tiden som: at vise at han kan lide mig, svarer mere, få mig til at føle at jeg er den specielle person jeg er i bund og grund som han er heldig at have, han vil heller ikke åbne sig og er ikke i stand til at kunne håndtere situationen når jeg har noget på hjertet
Vi er vidt forskellige, fx drikker han og fester en del og der har han en del af hans venner fra mens jeg er mere nede på jorden og nørder
Han elsker mig ikke, kan bare lide mig
De gange han har åbnede sig mest op har han været påvirket
Han er afhængig af hans mobil
Han havde en dating app, da vi datede i starten (gik desværre forbi hans mobil mens han fik en besked) jeg ved ikke om han har den mere
Positive sider af ham:
han er begyndt og svare lidt mere
fandt ud af gennem et familliemedlem at hans bror godt vidste han var sammen med mig da vi var sammen første gang (men det virkede ikke til andre vidste det)
han var der en gang mens jeg græd og lyttede til hvad det var jeg havde at sige
Hvis vi sover sammen er det tydeligt han vil havde jeg ligger så tæt på ham som muligt (og en nat hvor jeg truede med at ligge mig på sofaen i stedet for i sengen med ham holdte han om mig hele natten)
vi har nogle af de samme interesser
Han er begyndt godt at ville fortælle mig hvad han laver på telefonen
Jeg er meget i tvivl for jeg ved ikke om jeg har følelser for ham længere, men jeg har alligevel et behov som er mere fysiske i en platonisk grad (fx ligge og se en film sammen) fordi jeg ved at jeg aldrig får et forhold med ham jeg ville kunne være i, og deraf er følelserne bare helt forsvundet, fordi jeg ved det er en realiteten.
Men nogen gange er jeg også i tvivl om jeg skal sige ja til han skal komme over, men i sidste ende sover jeg bedre hver gang han er her, og det bare super rart.
Men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, fordi hvad er rigtig og forkert i denne situation, jeg har aldrig oplevet noget føles mest rigtig når man mister følelserne før

(Pige, 19 år)
Kære 19-årige pige
Hmm… Det lyder til at være en rimelig forvirrende situation, du er i, med ham fyren. Og jeg kan godt forstå, at du har svært ved at se, hvad der er det bedste at gøre.
Tænk over, hvad han skal være for dig
Du skriver, at du har droppet jeres forhold hver gang, fordi du har følt dig dårligt behandlet. Der er helt bestemt grund til, at du har stoppet det hver gang, og det tænker jeg, du skal have i hovedet, når du skal finde ud af, hvad du vil med ham.
Du skriver, at det er svært ikke at sige ja til, at han skal komme over. Og gennem hele dit brev, lyder det til, at du heller ikke bare vil droppe ham helt. Hvis du kunne svinge tryllestaven, hvad ville du så ønske, at du kunne få fra ham? Og kunne det tænkes, at du rent faktisk kunne få det?
Del det med dine veninder
Jeg kommer til at tænke på, om du har taget en snak med dine veninder om det? Hvad siger de? Hvis du ikke har snakket med dem, er mit bedste råd: Gør det! Gode veninder kender én. De kan komme med nogle gode idéer og komme med deres ærlige mening. En ærlig mening kan dog være hård at få, men den kan bestemt også være rigtig nyttig! Og så kommer det altid fra et varmt og kærligt sted, når det er fra veninder.
Hvad hælder du mest til?
Du skriver, at du ikke ved, hvad du skal gøre. Og at du ikke ved, hvad der er rigtigt og forkert i din situation. Men du slår mig i dit brev som værende ret klar på, hvad du selv tænker er rigtigt og forkert i situationen. Du har allerede sat hans gode og dårlige sider op mod hinanden. Og det lyder også til, at du har tænkt over, hvad du reelt kan få fra ham, og hvad du egentlig ønsker at have. Næste skridt er, at du mærker efter – og tag gerne hovedet med. Hvad hælder du mest til? Og tror du, at han kan ændre sig på nogle af de punkter, som du ikke er tilfreds med? Det er også en god ting at blive klar på for, at du kan tage det valg, du har det bedst med. Det skal gerne give mening at bruge tid med ham. Det skal gerne være tiden værd, kan man sige.
Forklar ham, hvad der sker i dig
Jeg tænker, at det kunne være en god idé at tage en snak med ham om, hvad der sker i dig. Tal med ham om, hvad du tænker og føler, når han fx ikke vil holde dig i hånden offentligt. Du kan måske også åbne op for, hvad du har brug for, hvis I skal ses og være noget. Måske kan han ændre sig? Eller måske kommer du frem til, at han skal være ham, og du skal være dig. Der er heldigvis også andre fisk i havet, som man kan se, om man kan få på krogen senere. Men jeg vil råde dig til at tage en snak med ham først. Det, tænker jeg da, ville være det rareste, når nu I kender hinanden og er trygge ved hinanden.
Jeg håber, at min besvarelse har sat nogle hjælpsomme tanker igang hos dig, og at du er blevet mere klar på din situation, og hvad du kan gøre.
De bedste hilsner fra Mindhelper