Hej
Mit navn er P.
Jeg har lige slået om med min kærste da jeg var i tvivl om vi skulle tage en pause så jeg spurgte hende hvad hun synes og hun barkede min ting op så vi slog op.
fandt nu ud af at hun ikek havede det på den måde og jeg gjorde det kun pga hun følte det samme og jeg kan ikke lade vær med at græde og jeg kan værken sove eller spise og jeg føle det hele er min skyld og hun gide ikke at snakke med mig.
Hvad skal jeg gøre ?

(Dreng, 15 år)
Hej P.
Det lyder godt nok som en lidt rodet situation, som du er landet i. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt det med os.
Har i misforstået hinanden?
Når jeg læser dit brev, så bliver jeg lidt i tvivl om, hvad der er sket mellem jer. For det lyder til, at du har slået op med din kæreste, men du så fortrudt det bagefter? Er det rigtigt forstået? i så fald er det selvfølgelig en super ærgerlig situation, I er landet i. Men hvis i begge to i virkeligheden gerne vil være kærester, så er der måske også en løsning på problemet. For så er det måske bare en misforståelse, som i kan snakke igennem og så blive kærester igen.
Prøv at få fat på hende
Hvis du tænker, at det hele er en stor rodet misforståelse, så er mit bedste råd til dig at pøve at få fat i din ekskæreste igen. Det kan godt være, hun ikke lige svarer på dine beskeder lige nu. Men så kan du prøve at skrive til hende igen og så vente og se, om hun svarer. Jeg kan ikke love dig, at hun har lyst til at snakke med dig. Men det er nok den bedste måde, at komme i kontakt med hende på.
Snak med nogen omkring dig
Det lyder til at det er hammersvært lige nu. Og jeg krydser selvfølgelig fingre for at dig og din ekskæreste finder en løsning. Men indtil da, så kan det være en rigtig god idé for dig, at snakke med nogen om, hvordan du har det. For det kan være rigtigt rart at have nogle at støtte sig op af, når man er ked af det på grund af kærestesorger. Så måske har du en god ven, et familiemedlem eller en anden person i din omgangskreds, som du kan snakke med om, hvordan det går? Du kan også læse vores artikel om kærestesorger, der står nemlig en masse gode råd til, hvordan man kan komme godt igennem et kærestebrud.
Tag fat i Headspace
Hvis du hellere vil snakke med nogen, som ikke lige kender dig. Eller du bare har brug for nogen at snakke det hele igennem med. Så kan jeg varmt anbefale Headspace. Headspace er nemlig en gratis ungerådgivning, hvor unge kan komme og snakke om det, der lige fylder. Og intet problem er for stort eller småt i Headspace. Der er du altid velkommen.
Jeg håber mit svar har været hjælpsomt for dig. Og så krydser jeg fingre for, at det løser sig mellem dig og din ekskæreste.
De bedste hilsner fra en Mindhelper