Hej Mindhelper
Jeg er en pige på 14 år, som brugte F3 appen, deri var der et BFF spil til at finde venner, men jeg brugte appen til at finde en flirt evt. kæreste. Jeg fandt en virkelig pæn fyr, vi begyndte af skrive på snap, men da han mest bruger F3 skrev vi derinde i stedet. Han var genert og virkelig betænksom og såden noget. Vi bliver flirts med stort F, vi skriver sammen en aften, ligepludselig er jeg bare blevet blokkeret af ham. jeg går så ind på instagram og ser han har lagt et nyt billede op, jeg liker det, men så bliver jeg os blokkeret der. han siger han har fortalt noget personligt til mig også skulle jeg have brugt det i mod ham, hvilket er en stor løgn. han har fortsat blokkeret mig og han gider ikke sige hvorfor han har blokkeret mig. Nu føler jeg at han har leget med mine følelser og at det vi havde var lige gyldigt for ham. han er taget på ferie og kommer ikke til at have noget med ham mere.
venlig hilsen pigen med knuste hjerte.

(Pige, 14 år)
Hej Pige på 14 år
Det er mega hårdt, når ens flirt lige pludseligt bare dropper kontakten til en ud af det blå. Og man kan blive sindssygt såret over det, hvis man var blevet glad for flirten.
Det er ikke din skyld
Det lyder som om, du var blevet rigtigt glad for den her fyr. Og at det I havde sammen virkeligt betød meget for dig. Derfor giver det også rigtigt god mening, at du står tilbage med følelsen af, at han bare har leget med dine følelser. For det lyder som om, han lige pludseligt er vendt på en tallerken, hvor han den ene dag var rigtigt sød og betænksom overfor dig. Og den næste dag blokkerer han dig uden rigtigt at fortælle dig hvorfor. Så kan man godt lidt stå tilbage med følelsen af, om det man havde sammen overhovedet betød noget for ham.
Det er svært at vide, hvorfor han reagerede, som han gjorde. For det er kun ham, der kan vide det. Men uanset hvad der er grunden til, at han reagerede som han gjorde, så skal du vide, at det ikke er din skyld. Det er ham, der har opført sig på en rigtigt træls måde overfor dig. Og det er helt okay, at du føler dig såret over den måde, han har behandlet dig på. Samtidigt så kan jeg ikke lade være med at tænke, at selvom du skriver, at han var sød og betænksom. Så lyder han måske alligevel ikke som nogen særligt sød fyr, når det kommer til stykket, når han bare dropper kontakten til dig på den måde. Og faktisk også beskylder dig for noget, som du slet ikke har gjort.
Pas godt på dig selv
Når ens flirt lige pludseligt har droppet kontakten til en, så er det helt naturligt at blive ked af det og såret. Og nogle gange kan man blive så ked af det, at man nærmest kommer til at føle, at man aldrig bliver forelsket igen. Jeg ved ikke, om du kan genkende det lidt? Derfor er det også rigtigt vigtigt at passe godt på sig selv og give sig selv lov til at være ked af det og sur og såret. Så jeg linker dig lige til vores artikel om ulykkelig forelskelse. Der er nemlig en masse gode råd til, hvordan man kan passe godt på sig selv, mens man stadig kæmper med kærestesorger. Så måske er der også nogle gode råd i artiklen, der kan hjælpe dig.
Snak med nogen om det
Jeg tænker på, om du mon har nogle veninder, som du kan snakke med om den her fyr? Hvis du har, så ville det nemlig være super oplagt. For det er rigtigt rart at have nogle at dele sine tanker med, når man har kærestesorger. Og for det meste er ens veninder jo på ens side og vil rigtigt gerne støtte en. Så nogle gange kan det også bare være rigtigt rart at have nogen, som er sure på ens vegne over den måde, man er blevet behandlet på af en flirt.
Hvis der er nogle andre, som du hellere vil snakke med end dine veninder, så kan du også sagtens gøre det. Det kunne for eksempel være en søster eller en bror, dine forældre eller en helt tredje person. Det er nemlig i virkeligheden ikke så vigtigt, hvem du lige snakker med. Det vigtigste er, at det er en, som du er tryg ved. Og som du ved vil lytte til dig og støtte dig, når du har brug for det.
Jeg håber, at der er noget i mit svar, der har hjulpet dig. Og så håber jeg, at du får snakket med nogen om den her flirt. Sådan så du ikke skal gå med dine tanker og følelser alene.
De bedste hilsner fra en Mindhelper