Hej
jeg er en 19 årig dreng, jeg skriver til jer da min kæreste og jeg er valgt og gå fra hinanden. Det er 2 uger siden idag vi gåde fra hinanden men jeg fik så afvide i sidste uge at hun allerede en uge efter vi slåede op havde kysset med en anden i byen. Jeg føler at det er den forkerte beslutning der tagede vi var sammen i cirka 1.5 måneder og det var den bedste tid i mit liv, vi havde begge ting vi synes var svære som vi snakkede godt ud om når vi var sammen og sådan vi havde et fantastisk forhold sammen. Men til sidst hen i vores forhold var jeg begyndt og spille mere og mere computer og værdsatte ikke min tid til hende mere. Noget jeg utrolig ked af det nu over. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre da jeg virkelig gerne vil have hende tilbage da hun var mit livskærlighed. og Jeg kan bare mærke at efter vi slåede op savner jeg hende virkelig meget i mit liv og jeg ser ikke en fremtid i mit liv uden hende. Hun er dog på en studie tur lige nu med sin klasse og siger hun gerne vil have plads jeg har det bare svært med give hende plads da hun har kysset med en anden så er bange for hun bare er videre Mit spørgsmål er hvad skal jeg gøre og om der en mulighed for jeg kan få hende tilbage

(19 år)
Hej 19-årige dreng
Tiden efter et break up kan være mega hård. Derfor er det også rigtig fint, at du skriver herind og deler dine tanker med os.
Det er normalt
Du skriver, at dig og din kæreste valgte at gå fra hinanden for to uger siden, og at hun allerede efter en uge havde kysset med en anden. Det kan godt være noget af en mavepuster at få den besked. Derfor er det også helt normalt at det gør ondt og påvirker en, når man finder ud af det. Og når man så samtidig stadig savner den anden og måske går med et håb om at finde sammen igen, kan det virkelig godt føles som salt i såret. Derfor er det også helt normalt, at tiden efter man er gået fra hinanden er svær.
Og lige nu føles det måske som om, at man står midt i orkanens øje at svære tanker og følelser, og det kan være svært at se, hvordan det nogensinde skulle blive godt igen. Og måske føles det som om, at det eneste der ville hjælpe er at finde sammen igen. Sådan er der rigtige mange, som har det i tiden efter et breakup. Derfor er det også normalt at fortryde eller blive i tvivl om beslutningen. Men uanset, hvad der sker herfra, så skal du vide, at det bliver bedre igen. Og lige nu, så tænker jeg, at der måske er noget i vores artikel om kærestesorger, som kunne være hjælpsomt for dig?
Kan du lave noget andet?
Du spørger også, om der er mulighed for at få hende tilbage. Jeg kan sagtens forstå, at det spørgsmål fylder hos dig. For det lyder til, at du virkelig savner hende. Men jeg kan desværre ikke svare dig på det. Det er kun hende, som ved, hvordan hun har det.
Du spørger samtidig også, hvad du skal gøre nu. Ud fra dit brev lyder det til, at du allerede har taget kontakt til hende, og at hun har udtrykt et behov for plads. Derfor tænker jeg også, at det bedste, du kan gøre lige nu, er at give hende plads. Det er nemlig rigtig vigtigt at respektere den andens grænser. Og jeg ved godt, at det kan være hammersvært ikke lige at sende en besked eller snap afsted. Derfor kan det også nogle gange hjælpe at distrahere sig selv lidt. Så har du måske noget, som du kan lide at lave, som du kan bruge lidt ekstra tid på lige nu? Eller måske du kan lave aftaler med dine venner om at mødes og lave noget hyggeligt? For på den måde at få tankerne lidt over på noget andet.
Snak med dine venner
Når man går gennem svære ting, kan det også være en rigtig god ide at tale med nogen om det. For selvom det ikke fjerner det svære, kan det være rigtig rart og lettende. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en rigtig god ide at du snakkede med nogen om, hvordan du har det. Det kan fx være en forældre eller en god ven.
Måske der også er nogle af dine venner, som har prøvet at stå en situation, som minder om din. Og som derfor har et godt råd eller to til, hvad du kan gøre. Og uanset om de har det eller ej, så vil langt de fleste omkring en gerne hjælpe og lytte.
De vil altid gerne lytte hos Headspace
Hvis du tænker, at det kunne være rart at vende dine tanker og følelser med nogle helt andre, er du også altid velkommen hos Headspace. Hos Headspace sidder der en masse søde og rare frivillige, som er vant til at snakke med unge, som bøvler med svære ting. Derfor kan de også være rigtig gode, at snakke med, når man lige er gået gennem et breakup og tankerne om ens ekskæreste fylder meget. Det er helt gratis, og du kan også sagtens være anonym. Det er Headspacecentre i de fleste større byer, og ellers kan du også altid fange dem på chat.
Det er mega hårdt at gå gennem et breakup, og finde ud af at ens ekskæreste efter en uge har kysset med en anden. Derfor håber jeg også rigtig meget, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. En masse varme tanker til dig.
De bedste hilsner fra en Mindhelper