Hej
Jeg skrev ind til jer for ikke så lang tid siden ang, en pige jeg godt kunne lide. Og jeg fik så sagt det til hende men hun sagde at hun ikke var til piger. Og nu er jeg pisse ked af det jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg havde være vild med hende i over et år så det er ret svært bare lige at give slip.

(Pige, 14 år)
Kære pige på 14
Øv altså, hvor er det bare ærgerligt, at hun ikke havde det på samme måde som dig. Det er desværre sådan med kærlighed, at man altid tager lidt et sats, når man fortæller nogle om, hvordan man har det. Men jeg er glad for at du har skrevet herind og delt dine sorger lidt med os. For det kan være rigtigt rart, når man har fået et afslag.
Det var super sejt gjort
Selvom hun desværre ikke havde det på samme måde som dig, så synes jeg stadig du skal vide, at det var mega sejt gjort, at du sagde det til hende. For det kræver mega meget mod, at fortælle nogen om, hvad man føler for dem. Og det kan gøre super ondt, hvis de så ikke har det på samme måde. Men det er desværre den eneste måde, man med sikkerhed kan finde ud af, om den man er vild med også har følelser for en. Selvom det er rigtigt svært lige nu, så fortjener du stadigvæk et kæmpe klap på skulderen for at have prøvet.
Det gør ondt lige nu
Når man lige er blevet afvist af en, som man var rigtigt vild med, så er det helt normalt, at man bliver virkelig ked af det. For man kan ikke slukke eller tænde sine følelser -de er med en hele tiden. Hvis man så bliver afvist, så går det lige i hjertet på en og det kan føles som om, at hele ens verden bryder sammen. Men selvom det gør super ondt lige nu, så skal det nok gå over. De fleste af os får vores hjerte knust på et eller andet tidspunkt i livet. Lige i begyndelsen er det forfærdeligt, men så med tiden, så vil det blive nemmere og nemmere. En dag så vågner man igen og det går op for en, at man i et stykke tid slet ikke har tænkt på den person, man var forelsket i. Det er forskelligt, hvor lang tid det tager, før kærestesorgen er gået over igen. Men om et par uger, så vil du sikkert allerede kunne mærke, at det ikke er ligeså slemt, som i begyndelsen.
Du kan prøve at læse mere om, hvordan man passer godt på sig selv i vores artikel om ulykkelig forelskelse. Der står nemlig en masse gode råd til, hvordan man håndterer den svære periode.
Det er mega hårdt, hvis den man er forelsket i ikke gengælder ens følelser. Men jeg håber, at mit svar har kunne give dig lidt ro i kroppen. Og så krydser jeg fingre for, at du snart er på toppen igen.
De bedste hilsner fra en Mindhelper