Jeg har noget kørende med en fyr, men i februar kyssede han med sin eks. Jeg tilgav ham, men han bliver ved med at lave småfejl. Hvad gør jeg?
Hej Mindhelper
Jeg har en “fyr” som jeg har haft lidt kørende med i 4-5 måneder nu og jeg er virkelig glad for ham!! Men den 2. februar kyssede han med hans eks og det ramte mig rigtig meget. Jeg elsker ham for meget til at bare give op på alt mellem os, så jeg gav ham en chance til for at vise det virkelig var mig han ville.
Der gik så 1-2 måneder, hvor vi så forelskede, vi var sammen 2-3 gange om ugen og jeg kunne slet ikke tænke eller tale om andet. På det sidste er jeg bare blevet rigtig i tvivl om det virkelig er tilliden der gør jeg ikke længere har det på samme måde, føler ikke han viser det samme som før og jeg føler han altid laver en masse små fejl, som bare gør mig rigtig usikker, jeg bekymrer mig hele tiden om hvem han er sammen med og hvor han er. Bare han sender et billede af en pige der sidder ved siden af ham, kan gøre mig helt vildt usikker og bange.
Hvad kan jeg gøre for at få det godt med ham igen og hvad kan vi hjælpe hinanden med? Jeg elsker ham overalt på jorden og jeg har aldrig haft så stærke følelser for en før som med ham her. Hjælp!

(Pige, 14 år)
Kære 14-årige pige
Av, den må også have gjort ondt! Jeg kan godt forstå, at det må være en ret svær situation at være i. Og svært at finde ud af, hvad du lige skal gøre ved din situation.
Stort at give ham en chance til
For det første vil jeg sige, at det er virkelig stort af dig, at du rent faktisk giver ham en chance til. Det er der mange, der ikke ville kunne gøre. Og det kræver, at man er god og villig til at kunne tilgive andre. Det tager selvfølgelig en god rum tid at få repareret på det tillidsbrud og komme tilbage. Men alene det, at du giver det et skud, er sejt!
Det tager tid…
Jeg tænker, at det er ret almindeligt, at du føler, at du ikke har det på samme måde mere, efter din flirt har kysset med sin eks. Også selvom det kommer efter en periode, hvor I har været ret forelsket og haft det godt. Især hvis han bliver ved med at gøre nogle ting, som gør dig usikker på ham. Så bliver det nemlig også sværere at få bygget tilliden op igen. Så vær tålmodig og giv det tid, hvis du vil fortsætte med ham.
Læg mærke til signaler og snak med ham
Du nævner, at I har haft et par måneder, hvor alt var godt, og at I virkelig ville hinanden. Kan du måske lægge mærke til de ting, han gør, som viser dig, at han virkelig gerne vil dig? Man kan let have tendens til at se alt det dårlige i situationer og glemmer hurtigt det gode. Ligeså snart vi fokuserer på det gode, bliver andre gode ting også mere tydelige for os.
Du skriver også, at han laver nogle småfejl hele tiden. Er det noget, du ville kunne snakke med ham om? Det kan måske være, at han ikke selv er opmærksom på, hvad de småfejl gør ved dig?
Tag en snak med veninderne om det
Jeg spekulerer på, om du mon har snakket med nogle veninder om det her? Hvis ikke, synes jeg bestemt, at det er noget, du skal gøre. De kender dig og kan derfor have nogle gode råd til dig om, hvad du kan gøre. De vil sikkert gerne dele deres meninger med dig. Så kan du jo tage dem til dig eller lade være. Men veninder er ofte skrappe til at give gode råd! Måske har de selv prøvet noget lignende, eller kender en, der har. Du kan finde flere gode grunde til at dele sine tanker i vores artikel: Del dine problemer med andre – 6 gode grunde!
Forsøg at lægge fortiden bag dig
Jeg har skrevet det længere op, men.. Når man har oplevet, det du har eller noget lignende, er det meget almindeligt, at man ikke føler det samme for personen efter. Du har oplevet et tillidsbrud, og det tager derfor tid at genopbygge tilliden og forholdet igen. Det er flot, at du har givet ham en chance til, og når du har valgt det, er det også vigtigt, at du er klar til at se fremad. Selvom det kan være ret svært. Men hvis man som den sårede person bliver ved med at tænke på fortiden, kan forholdet heller ikke bevæge sig fremad og blive bedre.
Jeg håber, at mit svar har været hjælpsomt for dig. Og at I snart finder ud af det sammen. Held og lykke!
De bedste hilsner fra Mindhelper