Hey
Jeg går på et gymnasium med over 1000 elever, og jeg har set en dreng, som jeg synes set helt vildt sød ud.
Problemet er bare, at vi går på forskellige årgange, og han ved ikke hvem jeg er.
Jeg fandt ham på Instagram, og begyndte så at følge ham, i håb om han måske ville følge mig tilbage, det gjorde ham bare ik:((
Jeg arbejder sammen med en fra hans klasse, men har aldrig rigtigt snakket med ham hellere, så synes det mærkeligt, at begynde at snakke med ham om ham jeg godt kan lide.
Hvordan får jeg drengen til, at lægge mærke til mig, og få hans opmærksomhed?

(Pige, 16 år)
Hej Pige på 16 år
Øv altså, det er mega svært, når man bliver vild med en fra en anden årgang fra gymnasiet. For hvordan kommer man lige i kontakt med hinanden, når der er så mega mange studerende. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt det med os.
Er der nogle gymnasiefester?
Jeg tænker på, om der er nogle gymnasiefester? Hvis der er nogle gymnasiefester, så kan du måske prøve at snakke med ham der? Nogle gange kan det være lidt nemmere at snakke sammen til fester end på gangene i gymnasiet. Ellers kan du også prøve at finde, om han er med i nogle festudvalg, elevråd, gymnasie-revyhold, sportshold eller andet socialt i forbindelse med gymnasiet, som du kunne også kunne melde dig ind i. Så kunne du falde i snak med ham gennem det. Hvis i har andre fælles bekendte kan du jo også prøve at se, om du kan få sat en fest på benene, som i begge to kunne være inviteret med til?
Hvis i krydser hinanden på gymnasiet, så kan du også prøve at smil en hel masse til ham. Det får dig til at virke rar og åben og fuld af selvtillid. Og det er jeg næsten helt sikker på, at han vil lægge mærke til.
Få hjælp af dine veninder
Hvis du har nogle gode veninder, så kan du måske få lidt hjælp af dem også. Nogle gange så starter vores veninders mod der, hvor vores eget stopper. Med det mener jeg, at veninder nogle gange tør tage fat i de drenge, som man måske ikke selv tør tage fat i. Du kan jo prøve at snakke med dem om de har nogle gode ideer til, hvordan du kan komme i kontakt med fyren. Og om de måske vil gå med dig hen til ham og hans venner til gymnasiefesterne. Så kan de måske give dig lidt rum til, at du kan snakke med ham alene. Ellers kan det også være, at de har nogle gode ideer til, hvordan du ellers kan komme i kontakt med ham.
Skriv til ham
Hvis du er modig, så kan du også overveje bare at skrive til ham. Er der noget, som du kunne spørge ham om i forbindelse med skole eller andet, som giver dig en undskyldning til at kontakte ham? Ellers kan du også være endnu mere direkte og bare skrive til ham og spørge om han vil med på date. Det kan selvfølgelig godt være lidt sårbart, fordi der er en risiko for, at han kommer til at afvise dig. Men på den anden side synes det fleste, at det er et kæmpe kompliment, at blive inviteret ud. Og der er jo også en god chance for, at han siger ja. Og hvis han siger nej, så er du stadig mega sej for at spørge!
Det er mega svært at finde ud af, hvordan man lige kommer i kontakt med en fyr på gymnasiet, hvis man ikke går i samme klasse. Men jeg håber, at du har kunne bruge mine råd til noget og så hepper jeg super meget på dig.
De bedste hilsner fra en Mindhelper