Hej.
Jeg er lige blevet færdig på gymnasiet og har tænkt over om det er omgivelserne som har påvirket mig eller om det er mig som har et psykisk problem?!!
Jeg har ikke været sammen med specielt mange mænd, dog har 80% af dem jeg har været sammen med haft en kæreste (uden jeg vidste det). Jeg er hadet af deres kærester og jeg har verdens dårligste samvittighed. Jeg har skrevet til alle de piger, og udtrykket at jeg er rigtig ked af det osv…
Jeg har så endelig lagt det lidt på hylden og er klar til at møde nye.
Der er en ny mand som virkelig har fanget min opmærksomhed og han virker utrolig opsøgende også – dog stadig lidt på afstand. Problemet er at jeg lige har fundet ud af, at han self har haft en kæreste gennem 4 år… jeg har trukket mig helt for ham, men han er utrolig opsøgende og det gør at jeg stadig tænker en del på ham.
Jeg er simpelhen ved at være bange for om jeg er ved at udvikle et psykisk problem i min hjerne at jeg kun bliver betragtet af mænd med en kæreste, eller om jeg bare er sindsygt uheldig…
Jeg er så træt af altid at være ”den anden kvinde” som self er hadet af kæresten og alle veninderne…
Min tillid til drenge er godt nok også dalende må jeg sige.

(19 år)
Hej med dig
Det kan godt være super frustrerende, når man går og føler, at alle fyre, som man er sammen med, har en kæreste. Derfor er jeg rigtig glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Det giver mening
Du skriver, at 80% af dem du har været sammen med har en kæreste. Det kan være hammersvært når den fyr, man er sammen med eller falder for, har en kæreste. Derfor kan jeg også sagtens forstå, at du er træt af, at det bliver ved med at ske. Sådan tror jeg, at de fleste ville have det. For det kan være en rigtig svær situation at stå i. Man kan både blive ked af at fyren har løjet for en, og samtidig kan det gøre ret ondt, at fyrens kæreste hader en.
Og oveni hatten kan man også blive ramt af dårlig samvittighed. Alt det blandet sammen kan godt være ret tungt at gå med og påvirke en meget. Derfor kan det også være en god ide at huske på, at man havde hjertet på det rette sted og ikke vidste, at vedkommende havde en kæreste.
Den nye fyr
Du skriver, at du nu har lagt det på hylden og er klar til at møde nye fyre. Samtidig skriver du også, at du igen er rendt ind i en fyr, som har en kæreste. Øv, hvor er det hammerærgerligt, at det er sket igen. Men jeg bider mærke i, at du skriver, at du har trukket dig helt fra ham, efter du fandt ud af det. Det er mega godt. Det er nemlig rigtig vigtigt at mærke efter og lytte til ens egne grænser. Så kæmpe skulderklap herfra!
Når fyren bliver ved med at opsøge en, selvom man egentlig har sagt fra, kan det sommetider være svært at blive ved med at stå fast. Er det mon noget du kan genkende? Hvis du kan det, så tænker jeg, at der måske er noget i vores artikel om at sætte grænser, som kan være hjælpsomt for dig?
Når ens tillid er blevet brudt gang på gang, kan det måske godt føles som om, at det er en selv, den er gal med. Derfor er det også vigtigt for mig at sige, at de fyre, du er sammen med, også har et stort ansvar her. Derfor er der heller ikke noget galt med dig. Du har simpelthen bare været hammeruheldig at rende ind i den del af fyrene, som har en kæreste. Men heldigvis findes der også rigtig mange gode mænd derude, som ikke har en kæreste.
Tilliden kan godt bygges op igen
Du skriver også, at din tillid til drenge er dalende. Og ud fra, hvad du skriver i dit brev, så tænker jeg, at det giver god mening. For når man igen og igen oplever at fyre bryder ens tillid, så kan det godt være lidt svært at stole på, at de nye man møder ikke vil gøre det samme. Men selvom tilliden er dalende, kan skuden godt vendes om, så den i stedet bliver bygget op igen. En god måde at skabe tillid og forståelse med en fyr, er ved at tale med dem. Og være ærlig omkring, hvordan man har det. For så er kortene ligesom lagt på bordet fra starten. Og samtidig kan det også være med til at tage lidt af luften ud af de bekymringer, som fylder.
Snak med dine veninder om det
Det kan være rigtig svært at gå med en masse tunge tanker og bekymringer alene. Og nogle gange kan det godt føles som om, at bekymringerne overtager det hele. Derfor kan det også være en rigtig god ide, at dele tankerne og bekymringerne med andre. Ofte bliver de tunge tanker nemlig lidt lettere, når man deler dem med andre. Ofte finder man måske også ud af, at man ikke er den eneste, der går og har de tanker. Derfor tænker jeg, at det kunne være en rigtig god ide, at du snakkede med dine venner om, hvordan du har det. Måske er der også nogle af dem, som har oplevet det samme og har nogle gode råd til dig.
Girltalk
Her til sidst vil jeg også lige nævne Girltalk. Girltalk er et sted, hvor piger kan skrive ind og chatte om det, de går og tænker på. Så hvis du tænker, at det kunne være rart at chatte med nogen om, hvordan du har det, kan jeg varmt anbefale dig at tage fat i dem. De frivillige hos Girltalk er super søde og flinke, og de gør altid deres bedste for at hjælpe og lytte.
Det kan være hammerforvirrende at føle man er “den anden kvinde” og at der er noget galt med en. Derfor håber jeg, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Jeg sender en masse gode tanker din vej og krydser fingre for, at du snart støder ind i en sød fyr, som ikke har en kæreste.
De bedste hilsner fra en Mindhelper