Kære jer,
Jeg håber nogen herinde kan hjælpe med jeres syn på sagen, da jeg lige nu er i total vildrede og bare så ked af det.
Jeg har haft denne halvkæreste i snart 9 måneder.
I weekenden var vi til fælles arrangement, med ca 40 andre venner og bekendte og kolleger.
Min kæreste sætter sig på et tidspunkt hen til en anden kvinde som vi kender, og der bliver han siddende længe og snakker meget med hende. Jeg tænker ikke så meget over det i starten, men lægger så mærke til at han gradvist begynder at holde armen på ryglænet på stolen bag hende, og når du snakker smiler han meget og giver hende små kærtegnende klem på skulderen op til flere gange. Han rykker sig ikke fra hende og på et tidspunkt kommer ikke tilbage til mig. Jeg følte mig meget overset, glemt og ydmyget.
Jeg husker et andet arrangement hvor han ligeledes gav selvsamme kvinde et klem på skulderen da de kort talte sammen.. Det tænkte jeg også over det, men valgte på det tidspunkt at slå det hen..
Men episoden i weekenden, hvor han gjorde det gentagende gange kan jeg ikke glemme..
Jeg har konfronteret ham med det, men han kan ikke huske at have gjort det, og siger at der ikke lå noget i det og han ikke kan forstå hvis han skulle have gjort noget. Han er totalt uforstående overfor det. Så vi kan altså ikke rigtig komme til bunds i det.
Han har endda efterfølgende på egen opfordring og skrevet til hende kvinden og forhørt sig om hendes oplevelse af det, hun siger at hun intet kan mindes om det og at der ikke var nogen flirt.
Jeg ved dog, hvad jeg så.. Og jeg kan ikke glemme det igen.. Jeg er så ked af at han kunne finde på at sidde sådan med en anden kvinde.
Det skal lige siges, at han ikke er typen der normalt er meget fysisk overfor andre kvinder, han har ikke berørt andre kvinder på den måde og han har endda selv nævnt på et tidspunkt, at han synes det var mærkeligt at hans kammerat, der er gift, er typen der går og giver andre kvinder små klem på armen/skuldrene..
Dernæst skal det siges, at han kun har gjort det på hende her.. Som om hun er noget specielt. Derfor virker det endnu mere mærkeligt på mig 🙁 jeg vil ikke være jaloux men kan ikke glemme det her.
Hvad er jeres syn på den her episode? Har han flirtet eller overdriver jeg det i mine tanker?
Hvad ville i gøre??
Tak for hjælpen.

(Pige, 20 år)
Kære pige på 20
Det med kærligheden kan være lidt en udfordring. For hvad er spillereglerne egentligt og hvornår går man over hinandens grænser.
Det kan være svært for mig, at besvare dit spørgsmål om, hvorvidt han flirtede eller ej. Folk kan være enormt forskellige, når det handler om flirteri. Og nogle vil opfatte det som flirten at røre ved andres arme og andre vil ikke. Du skriver, at du ved, hvad du så. Og jeg kan sagtens forstå, at du har kunne tænke, at de måske flirtede. Men samtidigt kunne jeg godt tænke mig, at udfordre den tanke lidt. For de ting vi ser og oplever bliver også farvet af, hvordan vi føler. Med det mener jeg, at hvis man bliver ramt af en følelse af jalousi eller nervøsitet for om han flirter, så kan det være rigtigt svært at overbevise sig selv om andet. Også selvom din kæreste og kvinden måske slet ikke har opfattet det som flirten. Vores tanker kan nemlig godt snyde os lidt.
Det lyder ikke til, at din kæreste eller kvinden har ment det som flirtende og derfor kan du overveje, om det ville være bedst, hvis du lod det ligge nu. Ellers er der måske en risiko for, at dig og din kæreste ender med at blive rigtigt meget uvenner over en situation, som der måske slet ikke var noget i. Din kæreste har endda kontaktet kvinden for at være sikker på, at hun heller ikke opfattede det flirtende. Og derfor tænker jeg også, at det virker til, at din kæreste ikke har ment det som flirtende og bare gerne vil have, at i to har det godt sammen.
Jalousien driller
Det lyder til, at dig og din kæreste er glade for hinanden og har nogenlunde samme opfattelse af, hvad der er okay og hvad der ikke er okay, når man er kærester? Men måske kan i sætte jer ned og lige snakke det igennem, hvis det kunne være rart for dig? Så kan i høre fra hinanden, hvad i synes er okay og ikke-okay, og så prøve at finde et kompromis. Du kan også prøve at læse vores artikel om jalousi og hvordan man håndterer den. Jalousi er en mega træls følelse, som vi allesammen kan blive ramt af en gang imellem. Den kommer, når vi bliver bange for at miste nogen, som vi er rigtigt glade for. Og for nogle mennesker skal der ikke så meget til, før jalousien dukker op. Det kan være mega hårdt at opleve. Og derfor kan det også være rigtigt rart, at prøve at arbejde lidt på jalousien, så den ikke kommer til at fylde det hele og ødelægge ens forhold.
Tag fat i Headspace
Hvis du trænger til at få snakket situationen godt igennem og få lidt flere perspektiver på det hele, så kan du overveje at tage fat i Headspace. Headspace er en frivillig ungerådgivning, hvor man kan komme om snakke om det der fylder for en. Deres frivillige er super søde og intet problem er for stort eller småt til Headspace. Måske kunne det være rart for dig?
Det er ikke altid nemt at finde ud af det med kærligheden. Men jeg håber at mit svar har kunne hjælpe dig og så krydser jeg fingre for, at det kommer til at gå super godt med dig og din kæreste.
De bedste hilsner fra en Mindhelper