Hej Mindhelper
Her på det seneste er jeg begyndt og ses meget med en fyr, hvor vi hygger, ser film, ovs. Det skal siges at vi kun har set hinanden i 1 måned ca.
Her da vi sidst var sammen fortalte han at han elsker mig? Hvor jeg kom til at tænkte på om jeg også var forelsket i ham eller jeg bare godt kunne lige tanken om at have sammen med en.
Har aldrig vært sådan kæreste personen og altid prøvet at undgå det, har fået kærester men ikke noget seriøst. Og derfor er i triviel om jeg har føler for ham? Og når jeg har snakket med min veninde om det har hun spurgt om jeg have føler for ham, hvor jeg svar “det ved jeg ikke?” Hun siger så med det samme at det har jeg så nok ikke, hvor jeg igen bliver i triviel??
Håber i/du kan hjælpe??
Hilsen A

(Pige, 20 år)
Hej A
Det med kærlighed kan være noget være rod og hvad gør man, hvis man er i tvivl om, hvordan man lige har det? Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt det med os.
Behøver du tage stilling?
Når jeg læser dit brev, så er det første jeg kommer til at tænke på, om du behøver tage stilling til dine følelser lige nu? Det lyder til, at i ikke har kendt hinanden så længe og at han bare har været hurtigt ude med at fortælle dig, at han elsker dig. Men måske behøver du ikke tage stilling til, hvordan du har det endnu? Det er helt okay, hvis du har brug for lidt længere tid til at lære ham at kende, før du finder ud af, hvordan du har det. Det er helt normalt at have det sådan, når i kun har kendt hinanden i en måned. Derfor har din veninde ikke nødvendigvis ret, når hun siger, at du nok ikke har følelser for ham. Måske går der bare lidt længere tid, før du er helt sikker? Og det er helt okay.
Man kan godt mene “elsker” forskelligt
Nogle mennesker siger “jeg elsker dig” rigtigt hurtigt og andre har brug for lang tid, før de bruger udtrykket. Folk kan nemlig have rigtig forskellige betydninger for, hvad det betyder at elske nogen. For nogen vil det betyde, at man virkeligt godt kan lide den anden og måske er forelsket. For andre vil det være noget, som de først siger, når de har en meget tæt og dyb relation til den anden. Nogle vil sige “elsker” om deres gode venner, mens andre kun vil bruge udtrykket om deres allertætteste familiemedlemmer, kæreste/mand/kone og børn. Du kan jo overveje, hvad det betyder for dig, hvis du vil sige til nogle, at du “elsker dem”.
Snak med ham
Hvis du oplever, at det er blevet mærkeligt eller akavet mellem dig og ham, så kan du jo prøve at snakke med ham om, hvordan du har det. Jeg er næsten helt sikker på, at han godt vil kunne acceptere det, hvis du siger til ham, at du har brug for lidt mere tid, inden du er sikker på dine følelser. I hvert fald hvis han er en god fyr.
Tag din tid
Jeg tænker mit bedste råd til dig er, at tage den tid, som du har brug for. Hvis det kommer til at tage dig lidt mere tid før du er sikker, så er det helt okay. Og hvis du finder ud af, at du ikke er forelsket, så er det selvfølgelig helt i orden. Sådan noget kan man ikke tvinge frem.
Jeg håber du har kunne bruge mit svar til noget og så krydser jeg fingre for, at det kommer til at gå rigtigt godt med det hele.
De bedste hilsner fra en Mindhelper