Hej
Jeg er fortvivlet og håbløs forelsket i min kærestes ven fordi han har i en længere periode gjort kur til mig, i starten lagde jeg ikke mærke til det men pludselig her i sommeren sagde pludselig bang og jeg blev forelsket i ham og jeg ved han har det på samme måde men alligevel holder han lidt igen fordi jeg bor sammen med en han kender, men det mest fortvivlet er at han har sagt at han vil have mig.
Skal jeg regne med ham.
Jeg ved også at han sider og har det rigtig skidt på grund af det men han vil ikke at jeg kommer der uden min kæreste og hvis jeg ringer og siger at jeg kommer er han lidt lunefuld og siger det ikke er passende og jeg bliver usikker.
Med venlig hilsen
Den håbløse forelskede

(Dreng, 20 år)
Kære den håbløst forelskede
Det lyder godt nok som lidt af en træls situation, som du er landet i. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt det med os.
Bliver det rodet?
Det lyder til at dig og din kærestes ven er gået hen og er blevet forelskede. Og det kan jo ske. Men du har en kæreste i forvejen, som er gode venner med fyren, du er blevet vild med. Derfor kommer jeg også til at tænke på, om det bliver for rodet, hvis du prøver at indlede noget med vennen? Hvis du i forvejen har en kæreste og han er ven med fyren, så er der måske en risiko for, at der er nogle, som bliver sure på hinanden? Eller at deres venskab går i stykker.
Samtidigt er du måske nødt til at overveje, om du har lyst til at slå op med din kæreste? For hvis du ikke har det, så vil det måske være en god idé, at prøve at holde dig lidt væk fra fyren indtil forelskelsen er gået over igen. Og det gør forelskelser altid med tiden, selvom det måske ikke føles sådan lige nu. Hvis du tænker, at du hellere vil prøve at se ad, om det kunne blive noget med den anden fyr, så er det måske en god idé, hvis du får slået op med din nuværende kæreste inden. Så det ikke ender med at blive noget værre rod.
Snak med ham
Du spørger, om du kan regne med fyren. Det er hammersvært for mig at vide, for jeg kender ham ikke. Samtidigt tænker jeg, at den eneste som ved det med sikkerhed er fyren selv. Derfor er du nok også nødt til at prøve at snakke med ham om det, hvis du vil have et klart svar. Og måske kunne det også være meget rart at få snakket med ham? For lige nu har du en masse bekymringer og tvivl på, hvad søren du lige skal gøre. Og så kunne det måske være meget rart at vide, hvad han lige tænker om det hele. Om han synes du skal gå fra din kæreste for at være sammen med ham. Eller om han synes det bliver for rodet?
Det er en rigtig svær situation, du står i lige nu. Og sådan er det bare engang imellem, når det kommer til kærlighed. Men jeg håber at mit svar har været hjælpsomt for dig, og det kommer til at gå super godt med dig, uanset hvad der sker. Varme tanker herfra.
De bedste hilsner fra en Mindhelper