Hej Mindhelper
Jeg har et kæmpe problem, jeg er forelsket i min bror og han er forelsket i mig. Vi har gået og kærested i noget tid nu. han er to år ældre end mig. Jeg var den der fortalte ham først, Jeg ved godt det er forkert og ulovligt for os at være i et forhold og ja i ved. Vi har været sammen sammen en enkelt gang og jeg føler lidt sådan mærkeligt for jeg elskede det selvom det var min første gang. Men kan ikke stoppe jeg vil mere og igen. Men et sted i mig siger at ja det burde vi ikke gøre. Mit hjerte er delt i to og jeg håber i kan hjælpe mig med at ikke føle mig så splittet. Jeg elsker ham så meget og vil ikke miste, men vil heller ikke gøre noget ulovligt på samme tid. og jeg har brug for at få hjælp til at kunne fortælle min mor jeg nok gerne vil have prævention. altså piller. Det havde jeg tænkt at gøre uanset om mit første problem. jeg har rimelig stærke smerter under min mens og lægen sagde det kunne hjælpe på det da jeg hemmeligt spurgte hende sidst jeg var til.
mange tak fra fortvivlet pige.

(Pige, 14 år)
Kære en fortvivlet pige
Jeg kan godt læse, at det er en rigtigt svær situation, du står i, at du er blevet forelsket i din bror og har et forhold med ham. Men samtidigt bliver I også nødt til at forholde jer til, at jeres forhold ikke kan blive ved. Som du selv skriver, så er det ulovligt at have et forhold til en søskende, og selvom det gør ondt i hjertet, så må forholdet stoppe med det samme. Du vil stadigvæk kunne have et forhold til ham som søskende, så du mister ham ikke.
Der skal nok komme andre kærester og kærlighed i jeres liv. I er ikke så gamle og vil komme til at opleve masser af andre forelskelser, som i vil kunne forfølge uden det er ulovligt.
Kontakt åben, anonym rådgivning
Hvis i har brug for hjælp til at stoppe forholdet, så kan i kontakte Åben, Anonym Rådgivning i jeres kommune. Du kan bruge vores vejviser, som jeg ligger nederst i svaret og finde jeres by på listen. Så viser den dig, hvordan i kan komme i kontakt med kommunen.
Snak med mor
I forhold til at tale med din mor, kan du læse vores guide til at snakke med sine forældre om svære ting. Der står nogle gode råd til, hvordan du kan gribe samtalen an. Prøv at forklar din mor, hvorfor du gerne vil have prævention. Det kan være hun også kender til det med at have store menstruationssmerter. Du kan læse mere om prævention her.
Find hjælp i din kommune
De bedste hilsner fra en Mindhelper