Hej Mindhelper
Der er den her fyr, som jeg har lidt fortid med og det lader til, at alle har en mening om ham og mig. Nogle synes vi skal finde sammen, andre synes han er en idiot og at jeg skal holde mig fra ham. Problemet er bare, at alle ytrer deres meninger om det her og jeg kan ikke længere finde ud af hvordan jeg selv har det eller hvad jeg tænker. Jeg blev spurgt forleden om jeg havde følelser for ham af en anden og jeg vidste ikke hvad jeg skulle svare. Jeg bliver mere og mere forvirret af alle de andres meninger og holdninger, så jeg kan ikke finde ud af hvad jeg burde gøre.
Håber lidt, at der er en, der har et godt råd…
Mvh. Den forvirrede

(20 år)
Kære Forvirrede
Det lyder til, at tankerne om ham fyren, fylder en del hos dig for tiden. Derfor er jeg super glad for, at du har skrevet herind, og fortalt om det.
Andres holdninger
Du skriver, at der er mange, der har meninger om ham fyren, du har en fortid med. Og at det gør dig ret forvirret, med alle de forskellige holdninger. Det giver god mening. For det kan nogle gange være svært at mærke, hvad man selv synes, hvis man hele tiden føler sig bombarderet med andres meninger. Det kan nemlig godt være meget at skulle forholde sig til, hvad andre tænker, når man måske ikke selv er helt sikker på, hvordan man egentlig har det.
Din mening er vigtigst
Derfor kan det også være en god ide at prøve at lægge alt det, de andre mener lidt væk. Og forsøge at mærke efter, hvordan man selv har det. Jeg ved godt, at det kan være nemmere sagt end gjort. Men i sidste ende er det vigtigste, om du kan lide ham fyren eller ej.
Hvis du synes det er svært at mærke, hvad du føler, så kan du prøve at lave en for- og imod-liste. For selvom man selvfølgelig ikke kan sætte kærlighed på formel, så kan det sommetider hjælpe at lave en liste. Når man skriver tingene ned, kan det nemlig give en et lidt bedre overblik over, hvordan man egentlig lige har det. Og så kan det også være med til, at man får samlet tankerne lidt. Så det kan du måske prøve, om kunne hjælpe?
Snak med dem
Jeg kommer også til at tænke på, om du har snakket med dem, som har en masse meninger om ham fyren? For ellers kunne det måske være en god ide at gøre. Hvis du bliver mega forvirret af at høre alle deres meninger, så er det nemlig helt okay at sige fra. Så hvis du er ved at være træt af det, kan du måske spørge dem, om de ikke vil lade være med at snakke om ham fyren, når du er der? Det tænker jeg, at de fleste gerne vil lade være med, hvis man lige fortæller dem, at det faktisk gør en forvirret at høre.
Headspace
Hvis du godt kunne tænke dig at tale med nogen ude fra, så kan du altid tage fat i Headspace. Hos Headspace sidder der nemlig nogle mega søde og dygtige frivillige, som altid er klar på at lytte. Derfor kan de også være rare at snakke med, hvis man går rundt med en masse tanker, og ikke lige ved, hvad man skal gøre. Det er gratis at komme hos Headspace, og du kan altid starte med, at tjekke deres chat ud.
Det kan være mega frustrerende, når man ikke kan finde ud af, hvordan man egentlig har det med en fyr. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Og så krydser jeg fingre for, at du snart får en bedre fornemmelse af, hvad du føler.
De bedste hilsner fra en Mindhelper