Hej Mindhelper
Jeg har et stort problem jeg håber at i Kan hjælpe mig
Jeg kan godt lide en dreng fra min parallelklasse jeg havde ham på Snapchat og havde skrevet hej til ham han spurgte mig om et billede men da han så det så blokerede ham mig
Jeg ville virkelig gerne lære ham bedre at kende men nu har jeg det alt for akavet fordi han blokerede mig hvordan skal jeg score ham når han har blokeret mig?

(13 år)
Kære Du
Det kan være svært at finde ud af, hvad man lige skal gøre, når ham, man er vild med har blokeret en på snapchat. Derfor er det også rigtig fint, at du skriver herind til os.
Det kan gøre ondt
Du skriver, at ham fyren, som du er vild med, blokerede dig efter, at du sendte et billede til ham. Det lyder ikke rart. For det kan godt være noget af en mavepuster, når en anden blokerer en. Og det kan også godt gøre en ret forvirret – for hvorfor gjorde han det? Og bliver det nu akavet? Derfor tænker jeg også, at det giver god mening, at du ikke helt ved, hvordan du lige skal gå til det, nu når han har blokeret dig.
Ulykkelig forelskelse
Du skriver, at du stadig rigtig gerne vil lære ham fyren bedre at kende. Og det tænker jeg giver god mening, når du er vild med ham. Men samtidig skriver du også, at du har det alt for akavet nu, når han har blokeret dig. Det kan godt være svært at vide, hvad det betyder når nogen har blokeret en. Og når man er vild med en anden, er det naturligt, at man har lyst til at komme i kontakt med personen på andre måder. Men det er desværre ikke altid at den anden person har det på samme måde. Derfor er man sommetider også nødt til at acceptere, at den anden måske ikke har lyst til at skrive eller ses. Og det kan godt gøre en ret ked af det. Derfor tænker jeg også, at der måske er noget i vores artikel Ulykkelig forelsket? Sådan kommer du videre, som kunne være hjælpsomt for dig?
Snak med nogen om det
Det kan være svært og forvirrende, når fyren, som man er vild med, har blokeret en på snapchat. Derfor kan det også være rigtig rart og lettende at tale med nogen om det. Så måske du har nogle gode venner, en forældre, eller en helt tredje, som du kan snakke med om, hvordan du har det?
Det kan også være, at der måske er nogle af dine venner, som har prøvet noget lignende, og som derfor har et godt råd eller to. Og uanset om de har, så vil langt de fleste rigtig gerne hjælpe og støtte en, når man oplever noget svært.
Cyberhus
Her på falderebet vil jeg også lige tippe dig om Cyberhus. Cyberhus er et online klubhus, hvor man fx kan skrive over SMS med deres søde og dygtige rådgivere eller chatte med andre unge. Det er helt gratis og anonymt. Så hvis du tænker, at det kunne være rart at skrive med nogle helt andre om det, så er du også altid velkommen hos dem.
Det kan være forvirrende og gøre ondt, når ham som man er vild med blokerer en på snapchat. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som er hjælpsomt for dig. Jeg sender de varmeste tanker din vej
De bedste hilsner fra en Mindhelper