Hej Mindhelper
Hvordan kommer jeg over en dreng jeg ikke engang har datet? Jeg kan virkelig godt lide ham, og det er så slemt at hele hans opførsel over for mig påvirker mit humør resten af dagen. Hvis han pludselig skriver til mig eller kigger på mig i skolen, er jeg så glad og lykkelig resten af dagen. Men hvis han lader mig være på leveret i flere timer og ikke giver nogle tegn, er jeg trist og hader mig selv. Her på det sidste har han ikke rigtig givet mig nogle tegn, hvilket jeg tager som at han ikke kan lide mig mere, som jeg næsten er sikker på at han kunne på et tidspunkt. Jeg vil bare gerne komme over ham, for jeg synes ikke at det jeg føler for ham er sundt.

(14 år)
Kære Du
Det kan være svært at finde ud af, hvordan man kommer over en fyr, som man er vild med. Derfor er det også rigtig fint, at du har rakt ud og skrevet herind til os.
Forelskelse
Det kan være forvirrende, når den fyr som man er vild med, nogle gange svarer hurtigt og andre gange venter flere timer med at svare. For på den ene side kan det være vildt rart, når man flyver på en sky flere timer efter, man har fået en nice besked, men samtidig kan det også være rigtig svært og gøre en ked af det, når man ikke hører fra fyren i flere timer. Og alt det frem og tilbage og op og ned i humør kan være hammerdrænende. Derfor tænker jeg også, at det giver god mening, at det påvirker dit humør, og at du gerne vil komme over ham fyren.
Lad tiden arbejde
Når man står midt i det og alle følelserne stadig bobler rundt i en, kan det være svært at finde ud af, hvordan man kommer videre. Det tror jeg, at der er rigtig mange unge, som kender til. For det med at være faldet for en fyr, som man ikke har datet, er noget langt de fleste unge har oplevet.
Og lige med ulykkelig kærlighed er tiden ofte ens bedste ven. For heldigvis oplever de fleste, at følelserne for den anden med tiden bliver mindre og mindre. I vores artikel Er du ulykkelig forelsket? Sådan kommer du videre står der nogle gode råd til, hvordan man kommer over en, som man har været vild med. Så jeg tænker, at der måske er noget i den, som kan være hjælpsomt for dig?
Brug tid på noget, som gør dig glad
Nogle gange kan det også være en god ide at bruge tid på nogle ting, som man synes er rare. Det kan fx være at gå en tur med en gå ven, bage eller noget helt tredje. Det kan nemlig være rart at få tankerne lidt over på noget andet end fyren. Så er der måske noget, som du synes er fedt? Eller måske du kan lave en ekstra aftale med en god ven om at ses?
Snak med dine venner om det
Når man prøver at komme over en dreng, kan det også være en rigtig god ide at tale med nogen om, hvordan man har det. For selvom det ikke nødvendigvis fjerner de svære tanker og følelser, så kan det tit være rigtig rart og lettende. Derfor kommer jeg også til at tænke på, om du har nogen omkring dig, som du kan snakke med? Det kan fx være en forældre, en god ven eller en helt tredje, som du er tryg ved.
Du er altid velkommen hos Børnetelefonen
Hvis du tænker, at det kunne være rart at snakke med nogle helt andre, kan du også tage fat i Børnetelefonen. Du kan både ringe til dem, chatte med dem eller sende dem en besked. Og de rådgivere som arbejder der er altid rigtig søde og rare, og gør altid deres allerbedste for at hjælpe og lytte.
Det kan være svært at se sig ud af, hvordan man kommer over en fyr. Derfor håber jeg også rigtig meget, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Jeg sender en masse varme tanker din vej.
De bedste hilsner fra en Mindhelper