Hej Mindhelper
Jeg har droppet min kæreste her i går fordi han havde for travlt og kun tænkte på sig selv og nu ved jeg ikke hvordan jeg kommer over ham

(Pige, 18 år)
Hej Pige på 18 år
Det kan være rigtigt hårdt at gå fra en kæreste. Så er det helt normalt, at man ikke kan se sig ud af, hvordan man lige kan komme videre igen. Derfor er jeg også rigtigt glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Giv det tid
Du skriver, at du er gået fra din kæreste igår. Det er super hårdt og jeg kan sagtens forstå, hvis du er rigtigt ked af det lige nu. Men det bedste råd jeg kan give dig er at give det mere tid. For det er et helt nyt brud og lidt ligesom, hvis man har fået et sår, så tager det tid, før det er helet. Det er det samme med kærestesorger. Så det bedste man kan gøre, er at passe ekstra godt på sig selv og give sig god tid til at vænne sig til det hele. Du kan også prøve at læse vores artikel om kærestesorger. Der står nemlig en masse gode råd til at komme igennem den svære tid. Og måske kunne den være rigtig god for dig?
Snak med dine veninder
Jeg kommer til at tænke på, om du har en god ven eller veninde, som du er tryg ved at snakke med? Hvis du har det, så kan det være rigtigt rart at få snakket det hele igennem og få et pusterum for kærestesorgerne. Når man deler sine sorger med andre, så føles de også tit lidt nemmere at håndtere. Og det kan være super rart. Måske er der en person, du tænker på lige nu? Så kan du jo sende dem en sms eller ringe til dem og høre, om de kunne have lyst til at snakke lidt.
Det er mega svært at gå igennem kærestesorg. Men jeg håber at mit svar har kunne hjælpe dig lidt og så krydser jeg fingre for, at det kommer til at gå rigtigt godt med dig.
De bedste hilsner fra en Mindhelper