Hej.
Jeg er en pige på 15, og har lidt et problem.
Man kan godt lidt kalde mig en af de populære, jeg kan snakke med næsten alle, og der har været flere drenge som godt har ku li mig.
Mit problem er at jeg nu har mødt den her dreng som ikke virker særlig interesseret i mig, overhovedet faktisk. Ig jeg syns virkelig han er sød, problemet er at vi mødte hinanden til et fælles arrangement for vores skoler der varede en uge så vi så en del til hinanden, og har været til en fest sammen siden da.
Jeg kan fint joke og snakke med ham når vi er sammen og synes han er rigtig sød, sådan rigtig rigtig. Men jeg kan ikke finde ud af at skrive med ham, vores samtaler ender altid ud i at han bare åbner min snap. Har i evt. nogle råd til hvordan jeg kan skrive med ham og lære ham bedre at kende, men samtidig virke hverken desperat eller overlegen?
For kan virkelig godt li ham, men kan bare ikke finde ud af at starte en samtale

(15 år)
Hej Pige på 15 år
Det kan være mega dejligt at være vild med en fyr. Men når man har det sådan, kan det også være helt vildt svært at finde ud af, hvordan man får startet en samtale. Derfor er det også rigtig fint, at du har skrevet herind til os og delt dine tanker.
Det er normalt
Du skriver, at du har mødt en fyr, som du synes er rigtig sød. Det lyder virkelig dejligt, for det kan være en rigtig rar følelse at mærke alle sommerfuglene flyve rundt i maven. Og man har måske rigtig meget lyst til at snakke og være i kontakt med den anden person. Men samtidig kan det  være svært helt at finde ud af, hvordan man lige får startet samtalen op med den anden.
For når man er vild med en anden person, vil man ofte gerne give et rigtig godt indtryk, og så kan man godt komme til at tænke rigtig meget over, hvordan man får startet en samtale uden at virke desperat eller overlegen. Det tror jeg, at rigtig mange unge kender til, for det er helt normalt at blive lidt usikker og i tvivl, når der er noget på spil for en.
Hvor intet vover intet vinder
Du skriver, at I fint kan joke og snakke sammen, når I er sammen. Men at det er det med at skrive, som er svært. Derfor kommer jeg også til at tænke på, om det måske er bedre for jer at mødes og lave noget sammen? For nogle mennesker kan rigtig godt lide at skrive sammen, mens andre er meget mere til at snakke sammen og ses. Og det er helt okay. For der findes ikke nogen fast opskrift på, hvordan man skal lære en anden at kende. Og det lyder til, at det fungerer rigtig godt, når I er sammen.
Så måske du kan spørge ham, om han har lyst til at lave noget sammen? Så I kan lære hinanden at kende på den måde. Jeg tænker, at det måske kunne være rart for dig, så du ikke skal gå og have ondt i maven over at holde en samtale i gang på snap.
Jeg ved godt, at det måske kan virke lidt skræmmende at skulle skrive til ham og spørge.  Men lige med kærligheden er det sådan, at man sommetider er nødt til at springe ud i det og tage en chance. Og heldigvis bliver de fleste rigtig glade for, at man gerne vil have kontakt med dem. For måske de også synes, det kan være lidt svært at tage initiativ. Derfor tænker jeg også, at ham fyren måske bliver rigtig glad for, at du skriver til ham og spørger. For måske han også synes, at det kan være svært at starte en samtale.
I vores artikel om smalltalk, kan du også finde nogle gode råd til, hvordan man finder på noget at snakke om. Så jeg tænker, at der måske også er noget i den, som kan være hjælpsomt for dig?
Snak med dine veninder om det
Når man går og bøvler med nogle ting, kan det være rigtig rart at snakke med nogen om det. For ofte bliver alt de svære lidt lettere, når man deler det med andre. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en rigtig god ide, at du snakkede med dine veninder om, hvordan du har det.
Og det der med at være vild med en fyr og synes, at det er helt vildt svært at få startet en samtale, er noget som rigtige mange unge kender til. Derfor tænker jeg også, at der måske er nogle af dine veninder, som også har prøvet at have det sådan. Så måske I kan snakke lidt om det. Det kan også være, at de har nogle gode råd til, hvordan du får startet samtalen med ham. Og uanset om det kender til det eller ej, så vil langt de fleste veninder rigtig gerne lytte og hjælpe, når man fortæller dem, at man går og bøvler med nogle ting.
Det kan være mega frustrerende, når man ikke ved, hvordan man får startet en samtale med ham, som man er vild med. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar som er hjælpsomt for dig. Jeg hepper på dig og håber, at du springer ud i det og skriver til ham. For som sagt: hvor intet vover, intet vinder.
De bedste hilsner fra en Mindhelper