Hejsa!
Jeg har den her virkelig gode drenge bedste ven, har haft følelser for ham lige siden jeg mødte ham
for første gang. Her for nogle dage siden skrev jeg til ham, hvordan jeg følte. Han skrev han også begyndte at få følelser for mig, første gang han så mig. Han har bare fået en kæreste, jeg er meget glad på hans vegne, men jeg ville dog stadig ønske det var mig og ham der var kærester.
Jeg føler det lidt mærkeligt at kunne lide ham når han har en kæreste, men jeg kan simpelthen ikke komme over ham, lige meget hvor hårdt jeg prøver. Før han havde en kæreste puttede vi hele tiden, og jeg savner det helt ærligt. Efter han har fået en kæreste har han bare ændret sig så meget..
Nå, nogen der har nogle ideer til hvordan jeg kan komme over ham, og synes i det er normalt at kunne lide min drenge bedste ven når han har en kæreste?
Please hjælp!!
Hilsen pige på 15.

(15 år)
Kære Pige på 15
Det lyder til, at følelserne for din bedste ven stadig fylder meget. Når man har det sådan, kan det være svært at finde ud af, hvordan man kommer over ham. Derfor er det også rigtig fint, at du har skrevet herind til os, og delt dine tanker.
Det er normalt
Du spørger om det er normalt, at kunne lide ens drenge bedste ven, når han har en kæreste. Ja, det er det. For forelskelse er man ikke selv herre over, og nogle gange er man så uheldig at være vild med en person, som har en kæreste. Og det gør hammerondt. For selvom man er glad på den andens vegne, så skærer det også i hjertet, at man ikke er den som får lov til at putte og være tæt med ham. Derfor er de modstridende følelser, som du beskriver også helt normale. Og når det er en person, som har betydet meget for en, og som stadig er en stor del af ens liv, så kan følelserne godt hænge ved.
Derfor tænker jeg også, at det giver mening, at du synes det er svært at komme over ham. Og lige med ulykkelig forelskelse er tiden ofte ens bedste ven. Så selvom det måske ikke er det fedeste at høre, når man står midt i det, så skal det nok blive bedre med tiden. Langt de fleste oplever, at følelserne for den anden aftager med tiden.
Men der er også nogle ting, som man kan gøre for at få det til at gå lidt hurtigere. I vores artikel Ulykkelig forelsket? Sådan kommer du videre er der seks tips til, hvordan man kan komme over den anden person. Så jeg tænker, at der måske er noget i den, som kunne være hjælpsomt for dig?
Gør noget, der gør dig glad
Når ens hjerte er knust og det skal hele igen, kan det være en rigtig god ide at give sig selv lidt selvomsorg, og bruge tid på nogle af de ting, som gør en glad og lader ens energi- og humørkonto op. Så er der noget, som du rigtig godt kan lide at lave, som du kan gøre lidt mere af i den her tid? Måske at bage, gå ture med en veninde eller noget helt tredje? Det vigtige er nemlig bare, at der er noget, som du nyder, og en bonus kan være, at det også kan hjælpe med at få tankerne over på noget andet. Sådan så du får en pause fra alle de svære følelser og tanker om din bedste ven.
Snak med nogen om det
Når der er noget, som fylder meget hos en, kan det være en rigtig god ide at tale med nogen om det. For selvom det ikke kan fjerne følelserne, kan det føles rigtig rart og lettende at dele sine tanker med nogen. Nogle, som kan være gode at snakke med, er fx ens forældre eller en god veninde. Både forældre og venner vil nemlig som regel rigtig gerne lytte og støtte en, når der er nogle ting, som bøvler. Og det er ikke så vigtigt præcis, hvem du taler med, det vigtige er, at du ikke går med det svære alene.
Girltalk
Her på falderebet vil jeg også lige tippe dig om Girltalk. Hos dem arbejder der nemlig en hel masse søde og rare rådgivere, som er vant til at chatte med piger om det, der fylder hos dem. Derfor kan de også være rigtig gode at skrive med, når man er ulykkelig forelsket. Så hvis du tænker, at det kunne være rart at dele dine tanker med nogen, som slet ikke kender dig, kan jeg varmt anbefale dig at tage fat i dem. Det er også helt gratis og anonymt.
Det gør hammerondt at være ulykkelig forelsket. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Jeg sender de allervarmeste tanker din vej og krydser fingre for, at du snart kommer over ham.
De bedste hilsner fra en Mindhelper