Hej.
Jeg er en pige på 17, og har et lille crush på en i min klasse som jeg kalde Candy. Jeg går i 1. g. Jeg har lagt mærke til der er en dreng fra min klasse som jeg kalder vaffel som jeg før hen har haft et lille crush på måske kan lide mig. Men er ikke siker på om vaffel kan lide ham. Han driller mig med min højde og har også kommet med kælenavne til mig, Vi har også 2 gange nu arbejdet sammen hvor han har spurgt eller bare været med i gruppen. Han har også flere gange sat sig ved mig i timerne eller ved min vennegruppe i pauserne. Han har også fået mig til at grine.
Men jeg kigger hele tiden på Candy da han minder mig om min eks, selvom at jeg ikke kan fordrage min eks mere efter meget der skete mellem os. Candy kigger aldrig på mig eller kommer hen til mig som vaffel. Men hvordan ved jeg om vaffel kan lide mig. For når jeg er sammen med ham smiler jeg meget. Hvad gør jeg i denne situation? Hvem kan jeg lide og ikke lide? Følelser og kærlighed er forvirrende.

(17 år)
Kære Du
Du har helt ret i at følelser og kærlighed er forvirrende. Det tænker jeg, næsten alle kan nikke genkendende til. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind.
Du er fascineret af to fyre
Når jeg læser dit brev, så lyder det til, at du er blevet lidt fascineret af 2 ret forskellige fyre. Og nu mærker du en lille gnist mellem dig og vaffel-fyren. Samtidigt kan du ikke helt få den anden fyr ud af hovedet. Du skal vide, at det er helt normalt at være vild med 2 fyre på samme tid. Vi mennesker kan sagtens blive småforelskede i forskellige mennesker på samme tid. Men det gør det selvfølgelig også forvirrende, når man så skal finde ud af, hvad man så skal gøre og hvem man skal gå efter.
Umiddelbart lyder det til, at Vaffel måske er interesseret i dig ud fra det, du beskriver. Og at Candy måske ikke er helt ligeså interesseret. Derfor tænker jeg også at der måske er mest potentiale i at prøve noget af med Vaffel?
Men det er kun dig, som kan mærke efter, hvad der er det rigtige for dig at udforske.
Hvis det er ham, så kan du jo prøve at skrive til ham og eventuelt finde ud af, om han har lyst til at lave noget sammen uden for skoletid?
Lav en for/imod liste
En ret simpel, men ofte ret effektiv teknik er, at lave en for/imod liste. Så skriver du begge fyres navn på en note og skriver ned, alt hvad der er argumenter for eller imod, at du skal fokusere på den fyr. Ofte vil det kunne hjælpe en med at danne overblik over, hvad man egentligt føler.
Snak med dine veninder
Hvis du har nogle gode veninder, kan du også prøve at høre dem ad, hvad de tænker. Måske de også har lagt mærke til at Vaffel virker glad for dig? Eller bare har nogle gode råd til, hvad du kan gøre nu. Det kan være rigtigt rart at have nogle at støtte sig til.
Girltalk
Her til sidst vil jeg også lige tippe dig om Girltalk. Girltalk er en hjemmeside, rådgivning og et fællesskab for piger, hvor man kan få hjælp til alt det der fylder, når man er en ung pige. De frivillige der arbejder hos Girltalk er supersøde og gør altid deres bedste for at lytte. Det er helt gratis og anonymt.
Jeg håber mit svar har været hjælpsomt for dig. Og så krydser jeg fingre for, at du ender med den rigtige fyr for dig.
De bedste hilsner fra en Mindhelper