Hej Mindhelper
Jeg føler ikke vi kan rede vores forhold som kærester. Jeg vil ikke være i et forhold pt.
Jeg gider ikke at du skal snakke mig ud af det for når du gør det ignorere du mine følelser.det er derfor jeg ikke vil snakke for du lytter ikke til mine følelser.
Jeg hader dig ikke men holder meget af dig. Det er derfor jeg synes det er svært.
Du er god ved mig og ungerne men det romantiske fungerer ik.
Hvad kan jeg gøre for at rette det op ud at presse hende for holder rigtig meget af hende!!

(20 år)
Hej 20 årig
Det lyder som en hammer-svær situation, du og din kæreste står i. Derfor er jeg glad for, du har skrevet herind og delt dine tanker.
Det er hendes beslutning
Når jeg læser dit brev, så bliver jeg lidt i tvivl om, hvad du har brug for hjælp til. Men jeg forstår det som, at de fire første sætninger er beskeder fra din kæreste. Og at du så spørger, hvad du kan gøre for at rette jeres forhold op. Er det rigtigt forstået? Hvis ikke det er, så må du endelig skrive herind igen.
Jeg kan sagtens forstå, det er en svær situation, du står i. For det lyder som om, du stadig gerne vil blive ved med at være kærester. Men at din kæreste ikke længere føler, at hun har det godt i jeres forhold og derfor gerne vil stoppe det. Det er en situation, som kan gøre hammer-ondt at stå i. For det kan være hårdt at vide, at man stadig har en masse følelser for sin kæreste, som måske ikke længere er gengældt. Og tanken om måske at skulle undvære et menneske som man holder meget af, kan gøre mega ondt.
Derfor er det også helt naturligt, at man vil gøre, hvad man kan for at holde fast i forholdet. Men i sidste ende så er det din kærestes beslutning, om hun har lyst til at prøve at rette op på jeres forhold eller ej. For der skal to til en tango, og hvis det kun er den ene i forholdet, der er interesseret i at gøre noget for at holde fast i det, så duer det ikke. For det er vigtigt, det er en beslutning, som begge parter er med på. Så hvis din kæreste har besluttet sig for at gå, fordi det er det bedste for hende, så er du nødt til at respektere det. Også selvom det gør hammer-ondt, og du ville ønske, at det kunne blive anderledes.
Snak med hende og lyt til hende
Med det sagt så tænker jeg, at det allerbedste du kan gøre, det er at snakke med din kæreste. Spørg hende hvad det er, der ikke fungerer for hende i jeres forhold. Og hør hende ad, om der er noget, du kan gøre for, at det romantiske kommer til at fungere bedre. For din kæreste er den eneste, som ved, hvad hun har brug for fra jeres forhold. Derfor er det også vigtigt, at du lytter til hende, når du snakker med hende.
Nogle gange når man snakker om, hvad der ikke fungerer i et forhold, så kan man måske godt blive lidt ramt af det. Og det kan være, at man ikke er enig i de ting, som ens kæreste siger. Så kan man nemt komme til at gå i forsvars-mode og forsøge at forklare de ting væk, som ens kæreste påpeger. Det er helt menneskeligt, og det er noget, som vi alle kommer til ind imellem. Men det kan godt gøre, at ens kæreste kommer til at føle sig afvist og ikke føler sig hørt. Så hvis der er noget, man måske ikke er enig i, kan man prøve at spørge nysgerrigt ind til det i stedet. På den måde kan man nemlig blive klogere på, hvorfor ens kæreste oplever situationen anderledes, end man selv gør.
Snak med nogen om det
Når der er knas i ens parforhold, så kan det være rigtigt rart at snakke med nogen om det. Både for at få luftet ens tanker, så man ikke skal gå med dem alene. Men også fordi, dem man snakker med, kan dele deres tanker om det, som man fortæller. Og nogle gange kan de se nogle andre ting, end man selv kan. Eller komme med nogle andre ting end det som man selv havde tænkt på.
Derfor tænker jeg på, om du mon har nogen omkring dig, som du kan snakke med om det her? Det kunne være nogle gode venner, det kunne være dine forældre eller en helt tredje person. Hvis du har det, så synes jeg nemlig, at du skal prøve at snakke med dem. Sådan så du skal klare igen igennem det her alene.
Jeg håber, at der er noget i mit svar, der har hjulpet dig. Og så ønsker jeg dig alt det bedste fremover.
De bedste hilsner fra en Mindhelper