Jeg kan rigtig godt lide en pige. Og hun vil også gerne være sammen med mig. Men hun skriver bare aldrig til mig…
Hej.
Jeg står i det dilemma, at jeg rigtig godt kan lide den her pige. Hun siger hun kan lide mig og vil gerne være sammen med mig. Men mange af de ting hun gør, for mig til at tro at det ikke passer. F.x Vil hun gerne være sammen med mig, men hun skriver aldrig til mig eller spørger om jeg kan være sammen….
Så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre :/
mvh. dreng 20 år

(Dreng, 20 år)
Kære dreng på 20 år
Det må ikke være særlig sjovt, at du ikke føler, at hun handler på det, hun siger. Især når du er så glad for hende.
Dejligt at du har mødt en sød pige
Jeg er glad for, at du har mødt en, du er virkelig vild med. Og jeg synes bestemt også, at det er dejligt, at hun fortæller dig, at hun også kan lide dig.
Fortæl hende, hvad du tænker
Du skriver, at hun gør mange ting, der taler imod, at hun kan lide dig. Har du nævnt for hende, at det er sådan, du føler det? Det er nemlig ikke altid, at vi er opmærksomme på, hvad andre tænker om vores adfærd. Det kan sagtens være tilfældet med hende også. Derfor tænker jeg, at dit første skridt er at få snakket med hende. Fortæl hende, at du kan være i tvivl, om hun mener det, hun siger. Hvis det er for svært at sige til hende direkte, kan du skrive til hende. Så kan du i ro og mag bruge tid på at formulere lige præcis det, du gerne vil.
Måske kan du bruge nogle af tipsene i vores artikel om at tale om svære ting med en ven, når du skal tale med hende pigen.
Tal med dine kammerater
Har du snakket med dine kammerater om det? Hvis ikke, synes jeg helt klart, at du skal gøre det. De har måske nogle gode idéer eller råd til, hvad du kan gøre i din situation. Måske har de endda oplevet noget lignende, som du kan lære af? Du kan i hvert fald sagtens give det et skud.
Jeg håber, du får snakket med hende, og at I får fundet ud af det sammen.
De bedste hilsner fra Mindhelper