Hej brevkasse
Jeg er en pige på 16 år, i sommerferien mødte jeg for første gang fyren. Jeg så ikke noget specielt i ham, vi snakkede bare virkelig godt sammen. Og begynder at snappe meget sammen.
På det tidspunkt var han kærster med en pige, han vælger at slå op med hende fordi han gerne ville kysse med mig.
Jeg aviser ham, og for gjordt det tydeligt at jeg kun er til venner. Efter jeg har afvist ham, snapper vi meget mindre..Vi mødes til en fest hvor vi snakker sammen hele aftnen og ligger samen, og det er der jeg begynder at kunne lide ham.
Han bliver kærster med en anden pige og efter det svare han slet ikke.De slå op og for ca 3 uger siden er vi til en fest hvor vi kysser, jeg for sagt til ham at jeg godt kan lide ham, det var ikke helt planen. (Nu har jeg ku lide den dreng i et halvt år) Efter den aften gik vi en tur og fik snakket, han sagde at han godt kan lide mig, og gerne ville kysse med mig, men ikke være låst til mig. Jeg siger at jeg gerne ville miste følelserne for ham og ikke kun ville ku kysse med ham til fester, mens han kysser med andre. I sidte weekender ender vi med at kysse igen. Han er virkelig dårlig til at svare. Ved ikke om han bare kysser mig fordi.

(Pige, 16 år)
Hej Pige på 16 år
Det lyder til, at du går med en masse tanker og tvivl i forhold til ham drengen. Det kan være rigtig svært og forvirrende at have det sådan. Derfor er jeg også rigtig glad for, at du har skrevet herind til os og delt dine tanker.
Måske skal der lidt ro på
Det lyder til, at det har været et meget rodet forløb, hvor både dig og ham måske har haft lidt svært ved at finde ud af, hvad I gerne vil. Og sådan er det desværre sommetider med kærlighed og forelskelse. Det kan på den ene side være rigtig dejligt, og man mærker måske en masse sommerfugle i maven, men samtidig kan det også være hammerforvirrende, når man måske ikke helt vil det samme. Derfor kan jeg også sagtens forstå, at du har svært ved helt at finde ud af, hvad det er, som han har lyst til. Og hvordan og hvorledes det lige skal være mellem jer.
Derfor tænker jeg også, at det måske kunne være rart for dig, at det kom lidt ro på. For når man står midt i en hammerforvirrende situation, kan det være rigtig svært at finde ud af, hvad man lige skal gøre. Så kan det sommetider også være nemmere at mærke efter, hvad det egentlig er, man gerne vil, når der er lidt mere ro på. Så selvom det kan være hammersvært, så kan det være en rigtig god ide lige at trække vejret og se, hvordan tingene går. Så man ikke står midt i alle de svære og forvirrende følelser.
Snak med ham igen
Det lyder til, at dig og fyren allerede har snakket lidt om, hvordan I har det med hinanden. Men samtidig lyder det også til, at det måske ikke er helt det samme, som I har lyst til. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en rigtig god ide, at du mærkede efter, hvad det egentlig er, du har lyst til. Og så får snakket med ham igen.
For når man går og er rigtig meget i tvivl om, hvorfor den anden kysser en, så sluger det bare rigtig meget af ens energi. Derfor tænker jeg også, at det kunne være rart for dig at få snakket med ham, så du ikke skal gå og have det sådan. Så kan det også være, at I kan snakke lidt om det med at kysse til festerne og blive enige om, det er noget som i skal blive ved med eller lade vær med.
Snak med dine veninder
Jeg kommer til at tænke på, om du mon har nogle veninder, som du kan snakke med det her om? Det med at kærlighed og fyre kan være forvirrende er noget, som rigtig mange unge kender til. Derfor tænker jeg også, at der måske er nogle af dine veninder, som har prøvet noget lignende. Og så kan det være, at I kan snakke lidt om det, og hvad de gjorde. Det kan også være, at I kan snakke lidt om, hvad du måske kan gøre.
Headspace
Hvis du tænker, at det kunne være rart at snakke med nogle helt andre, kan du også tage fat i Headspace. Der sidder nemlig en hel masse rigtig søde frivillige klar til at hjælpe og lytte. Det er helt gratis at komme i Headspace, og der er intet som er for stort eller småt. De frivillige er derfor også vant til at snakke med unge som bøvler med nogle ting. Derfor sørger de også altid for at det foregår på en måde, som er rar for dig.
Det der med kærlighed kan være hammerforvirrende. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som har været hjælpsomt for dig. Jeg sender en masse varme tanker din vej og håber at der kommer lidt mere ro på.
De bedste hilsner fra en Mindhelper