Kære brevkasse
jeg har været forelske i en dreng fra min klasse og vi har været kærester i over to måneder og så havde han ikke lyst til at være kærester mere men jeg er stadig meget forelsket i ham hvad gøre jeg
kærlig hilsen

(14 år)
Kære Du
Det er mega hårdt, når man går gennem et breakup. Derfor er jeg også rigtig glad for, at du har skrevet herind og fortalt om det.
Jeg vil lige starte med at sige, at jeg har slettet dit navn fra spørgsmålet, så du kan være helt sikker på at være anonym. Det håber jeg er okay.
Kærestesorger
Du skriver, at din kæreste ikke havde lyst til at være kærester mere, men at du stadig er forelsket i ham. Sådan er der rigtig mange, som har det, når deres kæreste slår op med dem. For følelserne forsvinder ikke bare fra den ene dag til den anden. Derfor er det også hammerhårdt at gå gennem et breakup.
Og når man står midt i det, og måske er rigtig ked af det, kan det godt være svært at finde ud af, hvad man skal gøre. For der suser måske en masse forskellige og forvirrende tanker rundt i kroppen. Men de fleste oplever heldigvis at det bliver lettere med tiden. For lige med kærestesorger er tiden ens bedste ven, og derfor oplever mange også, at forelskelsen bliver mindre og mindre med tiden.
I vores artikler om kærestesorger og ulykkelig forelskelse står der også nogle gode råd til, hvordan man kommer sig over kærestesorger, så jeg tænker, at der måske er noget i dem, som kunne være hjælpsomt for dig?
Snak om det
Når man går gennem et breakup kan det være rigtig rart og lettende at tale med nogen om det. Derfor kommer jeg også til at tænke på, om du har en god ven, en forældre eller en helt tredje,, som du kan snakke med det om?
Måske du også kan snakke med dine venner om at lave noget sjovt og hyggeligt sammen – måske en tur i biffen, spille et spil eller noget helt tredje. Det kan nemlig nogle gange være rart at lave noget, hvor man er lidt distraheret, så ens tanker ikke hele tiden kredser om ekskæresten.
Børnetelefonen
Hvis du tænker, at det kunne være rart at snakke med nogle helt andre, kan du også tage fat i Børnetelefonen. Hos dem sidder der nemlig en hel masse søde og rare frivillige, som er vant til til at snakke med unge. Derfor kan de også være gode at snakke med, når man bøvler med kærestesorger. Det er helt gratis og du kan også sagtens være anonym. Du kan både chatte med dem, sende dem en SMS eller ringe til dem.
Det er mega hårdt, når den man er forelsket i ikke længere vil være kærester. Derfor håber jeg også rigtig meget, at der er noget i mit svar, som er hjælpsomt for dig. Jeg sender de allervarmeste tanker din vej.
De bedste hilsner fra en Mindhelper