Jeg snakker godt med en dreng, der er 1-2 år yngre end mig. Han er rigtig sød. Men jeg ville synes, det var pinligt og underligt at komme sammen med ham.
Hej
Jeg er en pige på 16
Der er den her dreng som er 1 år næsten 2 år yngre end mig, jeg synes han er rigtig sød og god at snakke med, men jeg synes ik han er så pæn og så er vi familie venner. Føler lidt at der er en lille bitte smule imellem os men meget mest på venne plan, men ville synes det var pinligt at komme sammen med ham hvis det blev til mere og så ville det også være underligt fordi han er yngre end mig… hvad skal jeg gøre og tænke

(Pige, 16 år)
Kære pige på 16 år
Jeg kan godt forstå, at det kan være lidt forvirrende med ham drengen. Og at du ikke helt ved, hvad du skal gøre eller tænke.
I kan godt fortsætte som venner
Du skriver, at han er rigtig sød, men at det ville være pinligt og underligt, hvis I skulle komme sammen. Jeg kommer til at tænke på, om I så ikke bare kan være det, I er nu? Rigtig gode venner, som snakker godt med hinanden og har det godt sammen? Det virker nemlig, som om du er rigtig glad for det, I har nu. Så hvorfor ændre noget, hvis man ikke behøver det?
Bliv kun kærester, hvis du har lyst
Det lyder lidt på dig, som om du i fremtiden ikke kunne forestille dig at komme sammen med ham. Det synes jeg heller ikke, at du skal, hvis du ikke har lyst. Så kan det bare ende med, at hverken du eller ham synes, at det er særlig fedt. Og det gør jo ikke godt for noget. Man skal kun komme sammen med en person, hvis man kan mærke, at man ikke kan lade være. Men derfor tænker jeg, at I sagtens kan være de gode venner, I er nu og få en masse godt ud af det. Situationen kan selvfølgelig godt ændre sig i fremtiden. Og så kan du jo se på, hvad du vil til den tid.
Snak med dine veninder
Har du snakket med dine veninder om det her? Hvis ikke du har, synes jeg, at du skal gøre det. Det bliver nemmere for dig at vide, hvad du skal gøre og tænke, hvis du får nogle forskellige idéer fra forskellige personer. Så prøv at høre dine veninder ad, hvad de tænker, og hvad de ville have gjort i din situation.
Jeg håber, at du snart finder ud af, hvad du skal gøre.
De bedste hilsner fra Mindhelper