Hej Mindhelper
Hvad gør jeg hvis jeg er kommet til at få følser for min venindes storebror, men det var egentlig mening at det bare skulle være en joke…
Først var det for sjov at de andre mente jeg havde følelser for ham, men nu tror jeg bare jeg har fået alligevel – han er snart 22
Hilsen en meget forelsket snart 17 årig pige

(16 år)
Hej med dig
Det lyder til, at du står i en situation hvor det kan være svært at vide hvad man skal gøre. For hvad der først var en spøg og noget der skulle være en joke, har pludselig forvandlet sig til rigtige følelser. Og hvad gør man så?
Det er spændende med et crush, men er det noget du skal handle på?
Det er altid spændende at få følelser for nogen og gå og crushe lidt på dem. Du får måske en varm følelse i hele kroppen, når du er i nærheden af ham eller du tager dig selv i at tænke på ham hele tiden.
Et crush er en fantastisk følelse og ofte en, som vi ikke selv styrer hvornår den kommer og går. Men kloge mennesker har engang sagt, at selvom vi ikke kan styre vores følelser, så kan vi styre om vi handler på dem eller ej.
For selvom det er enormt spændende, kan det måske være en god ide at overveje, om dine følelser er nogle, du skal handle på eller ej?
Hvis du vælger at handle på dem, vil du måske finde ud af, at I er to vidt forskellige steder i jeres liv. Og så kan du eventuelt spørge dig selv, om det er værd at finde ud af det, hvis det så betyder, at du også risikere venskabet med din gode veninde?
Der er andre fisk i havet
Nu skriver du ikke noget om, hvorvidt han har vist tegn på følelser for dig eller ej. Men hvis følelserne indtil videre ikke er gengældt, skal du vide at du nok kommer til at have masser af andre crush de næste mange år.
Måske møder du nogen, der er søde og charmerende på dit arbejde eller i skolen, som du ender med at falde for og som ender med at crushe fuldstændig på dig også.
Når det kommer til dating og til at have følelser for andre, plejer man at sige, at der er masser af fisk i havet. For selvom du måske kun har følelser for din venindes storebror nu, så er han højst sandsynligt ikke den eneste, du kommer til at have følelser for.
Har du snakket med din veninde om det?
Her til sidst kommer jeg til at tænke på, om du mon har fortalt din veninde, hvordan du har det? Du skriver, at hun og dine andre veninder har joket om, at du har følelser for ham. Men ved hun faktisk, at de jokes er gået hen og blevet virkelighed?
For selvom de fleste måske ville synes det var sjovt at joke om, er der ofte stor forskel på, hvornår noget er for sjov og hvornår det ikke er sjovt mere.
Derfor tænker jeg også, at det kunne være en god ide at tage en snak med din veninde, hvis du tænker at det er noget, som du har tænkt dig at handle på. Hvis ikke, så er det måske smart bare at holde det til dig selv.
Nu ved jeg ikke, om du selv har søskende, men du kan jo prøve at forestille dig, hvordan du selv ville have det, hvis en af dine veninde fortalte dig, at de havde følelser for din storebror.
Hvis du finder ud af, at det ikke er noget som du vil handle på, så er det også okay at være ked af, at det ikke blev til noget.
I vores artikel: Ulykkelig forelsket? Sådan kommer du videre, kommer vi med 6 gode råd til, hvordan du kommer videre og kommer ovenpå igen.
Det kan være svært at vide hvad man skal gøre, hvis man pludselig udvikler følelser for sin venindes storebror. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar til dig, som du kan bruge. Jeg sender de bedste tanker din vej og håber du finder ud af det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper