Hej
Jeg er en pige på 20 der har været sammen med den samme mand siden jeg var 17. Det var i hvert fald der det blev offentlig gjort.. han er en del ældre end mig han er 45 år.. mit spørgsmå er er jeg den eneste pige som kun er til mænd der er meget ældre end mig?

(20 år)
Kære Pige på 20
Når man har en kæreste, som er meget ældre end en selv, kan man godt komme til at tænke på, om man er den eneste. Derfor er det også super fint, at du har skrevet herind.
Vi er alle forskellige
Du skriver, at din kæreste er 45 år og at i officielt har været sammen siden, du var 17 år. Du spørger også, om du er den eneste, som kun er til ældre mænd.
Det er meget forskelligt fra person til person, hvad man bliver tiltrukket af. Det gælder både, når det kommer til det ydre og det indre. Nogle er til høje mænd, mens andre er til lave. Nogle er til rødhårede, mens andre er til mænd med sort hår, osv osv. Når det kommer til det indre, kan det også variere meget. Nogle er måske mest til fyre med krudt i røven, hvor der altid er fest og farver. Mens andre er mere til den eftertænksomme og rolige type.
Alder afgør selvfølgelig aldrig helt, hvordan man ser ud, eller hvordan man opfører sig. Men der er måske alligevel nogle karaktertræk, som man oftere ser hos ældre mænd: mere erfaring, mere modenhed, for eksempel. Og de karaktertræk kan man sagtens være tiltrukket af, og derigennem oftere falde for mænd, som er ældre end en selv.
Er jeg den eneste?
Selvom de fleste unge bliver tiltrukket af folk på deres egen alder. Så er det ikke ualmindeligt også at blive tiltrukket af folk, som er ældre. Du kan f.eks. læse det her brevkassespørgsmål fra en ung i tyverne, som er blevet forelsket i sin meget ældre kollega. Der er også en anden ung, som har fået følelser for sin ven, som er 18 år ældre.
Det er altid godt, at mærke efter
Aldersforskel er ikke det, som afgør, om man har et godt forhold eller ej. Men det er altid en god ide at huske, at mærke efter, hvordan man har det i sit forhold – det er det også, selvom man er sammen med en jævnaldrende.
Når man er sammen med en, som er meget ældre end en selv, kan der godt være nogle punkter, hvor man er ret forskellige. For tit er man måske to forskellige steder i livet, og der kan være ret stor forskel på, hvad man har lyst til, og hvor meget erfaring man har. Derfor kan det i nogle forhold, hvor den ene er meget ældre end den anden, også komme en ulige magtbalance. Og det er ikke rart, når det sker. Derfor er det også altid en god ting, at tjekke ind med sig selv og sine følelser en gang imellem.
Tal om det
Når man går og undrer sig over noget, kan det hjælpe at tale med andre om det. For sommetider bliver det hele lidt mere klart, når man taler det igennem med en anden. Og så kan man også høre, hvad den anden tænker. Så har du mon en god veninde, en forældre, eller en helt tredje, du kan snakke med?
Hvis du har lyst, så kan du også tjekke Girltalk ud. Her kan man f.eks. chatte med en rådgiver, om lige netop det, som fylder for en. Alle emner er velkomne, og man kan være helt anonym. Rådgiverne hos Girltalk er rigtig søde og dygtige. Så dem kan jeg varmt anbefale dig.
Jeg håber, at der er noget i mit svar, som du har kunne bruge. Jeg sender de bedste tanker din vej.
De bedste hilsner fra en Mindhelper