Hej Mindhelper
Jeg er lige blevet slået op med
Jeg havde været sammen med han i næsten 2 år og vi havde det så godt sammen
Det var så uventet
Vi har kendt hinanden i 4 år og jeg er så knust
Vi går begge på efterskole og fortalte at grunden var at han ikke kunne holde til den lange distance
Jeg er bare meget itvivl om det var fordi han havde fået en meget god ny veninde som jeg også var meget jaloux på.
Inderst inde ved jeg godt at det skal blive bedre
Men så huske jeg pludseligt hvor meget jeg kommer til at savne hans kram, kys, alt det intime, vores snakke om aftenen og hans skønne familie som har gjort så meget for mig
Jeg er heller ikke typen til at have vildt mange venner og han var ligesom min tryghed specielt igennem en hård start på efterskole
Jeg var egentlig begyndt at få det bedre på skolen og så får jeg smidt den her i hovedet.
Der er så mange ting vi havde snakket om vi skulle lave som at tage i sommerhus på vores 2 års dag og rejse til Bulgarien i sommerferien.
Jeg er helt faldet fra hinanden og lige er det svært at acceptere at jeg nok er ked af det i ret lang tid også lige imens jeg er på efterskole.
Håber I har nogle gode råd<3

(16 år)
Hej 16 årig
Der er virkeligt ikke noget, der kan gøre en ked af det og ulykkelig som at blive slået op med af sin kæreste. Derfor er jeg også super glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker.
Det er normalt, det gør hammer-ondt
Æv, hvor er jeg ked af på dine vegne at høre, at din kæreste lige har slået op med dig. For det gør hammer-ondt at blive slået op med. Derfor kan jeg også sagtens forstå, du er ked af det og ulykkelig lige nu. Det er helt naturligt at have det på den måde, når ens kæresteforhold lige er gået i stykker.
For lige pludseligt mangler man en person i sit liv, man har været vant til at kunne snakke med og komme til hver dag. Og når man har været sammen, så længe som dig og din ekskæreste havde, så mister man også en svigerfamilie, som man måske har været rigtigt glad for. Ligesom der måske er en masse fremtidsdrømme, man havde sammen, der pludseligt falder til jorden. Det er rigtigt svært, og det kan få det til at føles som om, hele ens liv er faldet til jorden, når man tænker på alle de ting, der ikke er mere.
Men som du selv så fint skriver, så bliver kærestesorger også bedre med tiden. Også selvom det kan være så svært at tro på, når man står midt i det. Derfor skal man også passe på sig selv og give sig selv lov til at være ked af det, mens det er svært. For jo mere man kæmper imod følelsen af at være ked af det, jo mere kommer den som regel til at fylde. Hvis du har lyst, kan du prøve at læse vores artikel om kærestesorger. Der er en masse gode tips til, hvordan man kan gøre perioden med kærestsorger lidt lettere for sig selv. Måske er der også noget i den, du kan bruge?
Snak med dem omkring dig
Noget af det allerbedste man kan gøre, når man har kærestesorger, og når man er ked af det, er at snakke med dem omkring sig om det. For svære tanker og følelser har det med at bygge sig op indeni, når man går med dem alene. Vi mennesker er nemlig ikke bygget til at klare os igennem de svære ting. Vi er bygget til at have brug for omsorg og støtte fra folk omkring os, når vi går igennem noget, der er svært som eksempelvis kærestesorger.
Derfor tænker jeg på, om du mon har nogle omkring dig, som du kan snakke med? Det kunne eksempelvis være nogen på efterskolen, som du snakker godt med. De fleste unge har nemlig oplevet at have kærestesorger, eller også kommer de til det. Derfor tænker jeg også, at de sagtens vil kunne forstå, hvorfor der er en periode lige nu, hvor du er rigtigt ked af det. Og det kan måske være meget rart at have nogen på efterskolen, som kan støtte dig, og som du kan komme til.
Men det er i virkeligheden ikke så vigtigt, hvem du snakker med. Så det kan også være nogle gode venner, du har der hjemme, hvis det er mere trygt for dig. Eller det kan måske være dine forældre. De fleste forældre vil nemlig gerne hjælpe og støtte, når man er ked af det. Hvis du har en kontaktlærer, tænker jeg for eksempel også, at det kunne være oplagt at tage fat i dem. For kontaktlærere er der blandt andet for at hjælpe, hvis man har det svært eller er ked af det i en periode. Men det kan også være en helt fjerde person, du er tryg ved, som jeg ikke lige har tænkt på.
Det gør super ondt, når ens kæreste går fra en. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, der har hjulpet dig.
De bedste hilsner fra en Mindhelper