Hejsa.
Her for et par dage siden slog mig og min kæreste op. I starten ville jeg gerne fordi han gjorde mig efterhånden i dårligt humør og jeg ville ikke ud i det samme som min sidste kæreste. Men da jeg prøvede at slå op med ham onsdag ville han bare holde en pause og jeg sagde det var fint nok for så kunne vi måske få det løst. Men så dagen efter (torsdag) skriver han til mig at han ikke gider mere fordi han ikke har følelser for mig. Og da jeg ville slå op havde jeg jo stadig følelser for ham, og nu gør det bare så ondt at vide, at vi aldrig finder sammen igen. Men så også at efter bryder aftalte vi ikke at snakke dårligt om hinanden, men han gik og sagde til de andre drenge at han bare havde brugt mih, men siger til mig at han aldrig har gjort det.
Og så det til anede igen. Han skrev til sin daværende bedste veninde han ikke havde kunnet lide mig i 3-5 dage men nu siger han at det bare var onsdag han ikke kunne lide mig mere, og tanken om at det bare er gået væk fra den ene dag til den anden gør så utroligt ondt.

(Pige, 15 år)
Hej Pige på 15 år
Jeg er ked af at høre, at du og din kæreste er gået fra hinanden. For det er aldrig sjovt at slå op med sin kæreste. Derfor er jeg også glad for, at du skriver herind og deler dine tanker.
Du reagerer helt normalt
Det lyder som om, du egentligt følte, det var den rigtige beslutning at slå op med din kæreste, fordi du havde det godt sammen med ham. Men nu hvor I er gået fra hinanden, så gør det alligevel ondt at vide, at I ikke bliver kærester igen. Det er super hårdt at have det sådan, men det er også meget normalt at have det på den måde, når man lige er gået fra sin kæreste.
For selvom man var den, der slog op. Så kan der godt stadig være nogle følelser, som ikke er gået helt væk. Ligesom man tit også har en masse gode minder sammen også. Og så kan det godt gøre hammerondt at vide, at man aldrig kommer til at få det tilbage og aldrig kommer til at blive kærester igen. Præcis som du skriver.
Derfor er det allerbedste råd, jeg kan give dig også, at du skal passe ekstra godt på dig selv lige nu. Og gøre nogle ting du godt kan lide, som kan flytte dine tanker lidt fra din ekskæreste og gøre dig i lidt bedre humør. For selv kærestesorger gør hammerondt, når man er midt i det, så bliver det bedre med yiden. Og på et tidspunkt holder det op med at gøre ondt, når man tænker på sin ekskæreste. Hvis du har lyst, kan du få flere gode råd til, hvordan du kan passe på dig selv lige nu i vores artikel om kærestesorger
Du har ikke gjort noget galt
Jeg kan godt forstå, det gør ondt, at din ekskæreste går rundt og fortæller de andre drenge, at han bare har brugt dig. For det kan nærmest føles som at få en kniv i ryggen, når nogen man havde tillid til, begynder at sige sådan nogle ting om en. Men du skal vide, at det ikke er dig, der har gjort noget forkert. Det er din kæreste, som gør noget, der ikke er i orden. For det er en rigtigt nedladende ting, han går og siger om dig. Og det er aldrig i orden at snakke sådan om andre, uanset hvad grunden er.
Snak med nogen
Jeg kommer til at tænke på, om der er nogen tæt på dig, som du kan snakke med om alt det her? Det kunne for eksempel være nogle gode veninder, som du har det godt sammen med. De fleste unge har nemlig oplevet at have kærestesorger på et tidspunkt, og derfor er det også tit mega rart at snakke med sine veninder om det. Fordi de står lige midt i alle følelserne selv, så de forstår det tit lige præcis, hvordan man har det.
Hvis du hellere vil snakke med dine forældre, en søster eller en bror eller en helt tredje person, jeg ikke har nævnt. Så kan du også sagtens gøre det. For det vigtigste er ikke lige præcis, hvem du snakker med. Det vigtigste er, at du får delt dine tanker med nogen. For når man går og har det svært, fordi man har kærestesorger, så skal man ikke gå med det alene.
Jeg håber, at der er noget i mit svar, der har hjulpet dig. Og så håber jeg, at du får snakket med nogen om, hvordan du har det. Så du ikke skal gå med dine kærestesorger alene.
De bedste hilsner fra en Mindhelper