Hej
Jeg har mødt en pige som jeg synes er sød. vi aftalte at vi skulle ses det Helle gik godt synes jeg selv vi endte med at kysse og kramme og vi snakket om at vi skulle mødes igen, hun sagde at hun havde en plan for hvad vi skulle men på grund af al det med Corona er det lidt svært at ses, men det er altid mig som skriver først har skrevet og spurgt om vi skulle ses den kommende uge det kunne hun ikke for hun er i gang med at flytte skal jeg tag som et hint om at hun ikke er interesseret når det er mig som altid tager kontakt?

(Dreng, 20 år)
Hej Dreng på 20 år
Det kan være super forvirrende, når man altid er den, der skal tage kontakt. For så kan man godt blive lidt i tvivl om, om den anden egentligt er interesseret.
Det er forvirrende
Det der med kærlighed og piger kan være super forvirrende. Og jeg kan godt forstå, du synes, det er lidt svært at finde ud af, om hun er interesseret. For på den ene side lyder det jo som om, det faktisk gik ret godt, da I mødtes første gang. Men så satte corona en stopper for, at I kunne ses igen, som I havde aftalt. Og nu er det som om, det kun er dig, der gør dig umage med at holde kontakten. Det er ikke fedt, når det er sådan, for så kan det godt komme til at føles som om, den anden ikke vil en helt så meget, som man vil dem. Men jeg kan desværre ikke svare dig på, hvad det betyder, at det er dig, der skal tage kontakt. For det kan godt være, det betyder, at hun måske ikke er så interesseret alligevel. Men det kan også sagtens være, at hun faktisk er interesseret i dig, men bare ikke er så god til at være den, der skriver først.
Snak med hende
Det bedste råd jeg kan give dig er, at du skal prøve at snakke med pigen om, at du er lidt usikker på, om hun egentligt er interesseret. Det kunne for eksempel lyde sådan her: “jeg har lagt mærke til, at det altid er mig, der skriver først. Det gør mig lidt usikker på, om du måske ikke er så interesseret alligevel?” I sidste ende er hun nemlig den eneste, der kan vide, hvad hun egentligt føler. Så at snakke med hende om det er den eneste måde, du kan få et sikkert svar på. Jeg ved godt, at det ikke er det nemmeste i hele verden at skulle tage den snak. For du risikerer at få et svar, som du måske ikke har lyst til at høre. Men selv hvis du får det svar, som du helst ikke vil have, så har du i det mindste fået en afklaring. Og selvom det gør hammerondt lige, når man får det at vide, så gør det det tit lidt lettere at komme videre.
Snak med en ven
Jeg kommer til at tænke på, om du mon har en ven, som du kan snakke med om hende pigen? Når man er i en situation, hvor man er lidt i tvivl om, hvad noget en anden gør betyder. Så kan det nemlig tit være rigtigt rart at snakke med nogen om det. De kan nemlig tit se situationen mere udefra, så nogle gange får de øje på nogle lidt andre ting end det, man selv lige har set. Så det kan være, at en af dine venner også kan komme med nogle gode råd til dig, som du kan bruge.
Dating kan være super forvirrende, så jeg håber også, at der er noget i mit svar, der har hjulpet dig lidt. Og så håber jeg, at du og pigen får snakket sammen, og at det ender lykkeligt. Jeg ønsker dig i hvert fald al mulig held og lykke.
De bedste hilsner fra en Mindhelper