Jeg er helt vild med en fyr. Jeg troede, at mine følelser var gengældt. Men en dag hørte jeg ham sige, at han havde gang i en anden. Har jeg misforstået alt?
Hej
Der er en fyr som jeg er helt vild med. Han går på min skole og vi ses hverdag. Jeg har altid troet at mine følelser var gengældt, så jeg flirtet løs med ham, indtil en dag hvor jeg hørte ham sige at han havde gang i en gamle veninde, og dér tænkte jeg bare “har jeg misforstået alt?”
Så nu spørger jeg jer om det her er normalt og bare er på en “venne-måde”:
• Vi får tit øjenkontakt og smiler altid til hinanden. Jeg syntes at der var noget i hans blik…
• Han giver mig komplimenter
• Rører ved mig
• Driller mig – på en sød måde
• Opsøger mig tit så vi kan snakke sammen (vi går ikke i samme klasse)
• Engang sagde han endda at vi kunne spise sammen et sted
Jeg er rigtig forvirret lige nu og ved ikke hvad jeg skal gøre? Jeg håber at I kan hjælpe mig.
Kærlig hilsen M

(Pige, 18 år)
Hej M
Det lyder som en rigtig træls oplevelse at finde ud af, at den du er vild med måske flirter med en anden. Men det behøver jo ikke at betyde, at du er ligegyldig for ham. Måske har du misforstået hans signaler? Som du beskriver det har I et rigtig godt forhold til hinanden, og I har god kemi mellem jer. Med de ting du beskriver, er det forståeligt, at du har opfattet dine følelser som gengældte.
Du fortæller ikke, hvor gammel du er, men det er meget normalt at man oplever disse ting, når man er ung. Følelserne flyver rundt i kroppen, og det kan være svært at styre, når man virkelig er vild med en anden. Det kan være en rigtig god idé at tale med en ven eller veninde om din situation. Måske kan han/hun hjælpe dig på vej – måske har han/hun set nogle andre signaler, end du har. Tjek guiden: Sådan snakker du med din ven eller veninde om svære ting.
Måske kan du endda tale med fyren om, hvordan du har det. I har et godt forhold til hinanden og måske er det rarest for dig at få afklaret, om dine følelser er gengældt eller ej.
Held og lykke
Venlige hilsner Mindhelper