Hej 🙂
Jeg er en dreng på 20 år. På mit gamle gymnasie går en pige, jeg ikke personligt kender men har set i nogle teaterforestillinger og sådan. Vi har lidt fællesvenner men ikke på den måde, at vi kommer til at ses vha. det. Jeg ”går” inde på gymnasiet, fordi jeg er ved at supplere. Pigen og jeg sad en dag kun os to i et fællesområde og jeg følte måske vi fik øjenkontakt et par gange. En uge efter er jeg inde på skolen og lave eksamen og sidder der en hel dag, hvor hun selvfølgelig også er der. Nogle gange ligner det hun skæver lidt over imod hvor jeg sidder. På et tidspunkt tilfældigt kigger jeg også ind i et lokale for at se om det var frit, hvor hun så stod alene i mellemgangen – der snakkede vi ultra kort. Senere for jeg at vide af en jeg kender fra gymnasiet som jeg sad med, at hun havde kigget lidt efter mig, da jeg gik forbi på et tidspunkt. Henover den efterfølgende weekenden har jeg ikke kunne tænke på andet end hende og i dag, mandag, virker hun ikke til at ”holde øje med mig”. Det skal siges, at jeg kom til at like et af hendes gamle insta-billeder søndag aften. Jeg vil helt vildt gerne snakke med hende og måske invitere hende ud. Men hvordan?
Vh. dreng pĂĄ 20 ĂĄr
(20 ĂĄr)

Kære Dreng på 20 år
Det kan være super forvirrende, nĂĄr man er vild med en pige. Derfor er jeg glad for, du har skrevet herind og delt dine tanker.
Det kan være dejlig og vildt frustrerende
Det lyder som om, du er blevet lidt vild med pigen fra dit gymnasie. Det kan være en super dejlig følelse, når man er vild med en. For det kan være rart og spændende at mærke sommerfuglene flakse rundt i maven, når man tænker på personen. Men det kan også være hammer-svært at være vild med nogen. Især hvis det er nogen, som man ikke har snakket vildt meget med. For er der overhovedet en chance for, de har det på samme måde? Og hvordan kommer man lige i kontakt med dem?
Spring ud i det
Det kan være vildt grænseoverskridende at være den, som skal tage kontakt. For når man gør det, så er der også en chance for, man kan blive afvist. Og tanken om at blive afvist er der ikke ret mange mennesker, der bryder sig om. Men den eneste måde man kan komme i kontakt med andre, er ved at kaste sig ud i det og prøve at gøre det alligevel, også selvom det føles svært. Og jeg tænker, at det er et godt tegn, at der er en anden, der også har lagt mærke til, at hun kigger lidt efter dig.
Det første jeg tænker pĂĄ er, om du kan prøve at smalltalke lidt med hende, næste gang du ser hende? Er der for eksempel noget i den korte snak, I havde sidst, som du kan samle op pĂĄ og spørge ind til? Ellers kan du altid prøve at stille spørge ind til hende? Hvad kan hun godt lide at lave? Hvor har hun købt sin taske henne? Og sĂĄ videre. De fleste kan nemlig godt lide at blive spurgt ind til dem selv, for det viser, at den der spørger, er interesseret i en. Hvis du er modig, kan du ogsĂĄ prøve at give hende et kompliment. MĂĄske sidder hendes hĂĄr ekstra pænt? Eller mĂĄske har hun en rigtigt fin trøje pĂĄ? De fleste kan nemlig godt lide at fĂĄ komplimenter og bliver glade for det, og det er ogsĂĄ en mĂĄde at vise, at man er interesseret.
Invitér hende ud
Hvis du er rigtigt modig, så kan du også starte med at invitere hende ud. Det kunne måske lyde sådan her: “hej, jeg synes, du virker rigtigt sød. Har du lyst til at drikke en kop kaffe/en øl sammen en dag?” Jeg kan sagtens forstå, hvis det lyder mega grænseoverskridende, men nogle gange er man nødt til at tage lidt chancer, når man er vild med nogen. Og hvis man ellers inviterer ud på en ordentlig måde, så tager de fleste mennesker det bare som et kompliment.
Snak med dine venner
Når man er vild med nogen, så kan det godt komme til at fylde helt vildt i ens tanker. Derfor kan det også være rigtigt rart at snakke med nogen om det. Sådan så man ikke skal gå med alle sine tanker og spekulationer alene. Så jeg tænker på, om du mon har nogen venner, du kan snakke om pigen med? Det kan jo også være, at der er nogle af dine venner, der har stået i lidt samme situation engang. Og som kan fortælle dig, hvad der virkede for dem.
Jeg hĂĄber, at der er noget i mit svar, der har hjulpet dig. Og sĂĄ ønsker jeg dig alt mulig held og lykke med kærligheden. Jeg krydser fingre for dig.
De bedste hilsner fra en Mindhelper