Hej Mindhelper.
Jeg er en ung mand på 15 år, og jeg skriver til jer fordi at jeg tror jeg har mistet chancen for den pige som jeg er dybt forelsket i.
Vi mødtes første gang på brobygning sidste år på gymnasiet. Der var noget der, som var noget specielt. Jeg kunne se at hun var interesseret i mig.
Efterfølgende er vi blevet venner på snapchat, vi har skrevet løst og fast og vi har flirtet med hinanden flere gange.
Men vi har endnu ikke mødtes privat før.
Der har været flere tegn på følelser fra hendes side.
Hun har sendt søde billeder, og hendes smil og blik er bare <333 Hun er også hurtig til at svare på mine beskeder. Vi har også været på brobygning flere gange, men der talte vi slet ikke sammen. Det var som om vi slet ikke kendte hinanden. Det var hårdt og trist 🙁 Men det store problem er nu, at nu har hun Slettet mig som ven på snapchat. Jeg fatter ikke hvorfor? Det kom bare så pludseligt. Jeg har prøvet at sende hende en anmodning igen, men den svarer hun ikke på. Jeg ved ikke hvad jeg skal nu. Det er som om hele verden er faldet sammen. Jeg savner hende og jeg vil gøre alt for at få hende tilbage. Håber i kan hjælpe mig 🙂 Mvh, 15 år
Mvh, 15 år

(15 år)
Kære Du
Øv, det er et mega hårdt, når ens følelser for en anden ikke er gengældt. Derfor er jeg også rigtig glad for, at du har skrevet herind og delt det med os.
Ulykkelig forelskelse
Det kan være helt vildt dejligt at være forelsket, men det kan godt føles lidt som at være blevet ramt af et godstog, når den anden ikke har det på samme måde. Derfor tænker jeg også, at der er helt normalt, at du føler, at hele din verden er faldet sammen. Sådan tror jeg, at langt de fleste vil have det, for det gør hammerondt at blive afvist af den, som man er vild med. Og at blive slettet på snap er ikke en fed måde at finde ud af det på. For når man bare bliver slettet, kan man godt komme til at sidde tilbage med en masse spørgsmål. Derfor kan jeg også godt forstå, at du er ked af det og forvirret lige nu.
Tid
Når man mister en, som man er vild med er det en naturlig reaktion, at man får lyst til at gøre noget for at få personen tilbage i ens liv. Men det at holde fast i det, kan sommetider trække alt det svære ud. Derfor kan det også være en god ide at prøve at give slip. For selvom det ikke føles sådan lige nu, så bliver det bedre. Lige med ulykkelighed kærlighed er tiden nemlig ens bedste ven. De fleste oplever, at tankerne om den anden person ligeså stille begynder at fylde mindre med tiden.
I vores artikel Ulykkelig forelsket? Sådan kommer du videre, står der seks tip til, hvordan man kommer gennem en ulykkelig forelskelse. Så jeg tænker også, at der måske et noget i den, som kunne være hjælpsomt for dig?
Brug tid på noget, som du godt kan lide
Når man er ked af det, kan det være en god ide at prøve at lave noget, som man godt kan lide. For det kan være rart at få tankerne lidt over på noget andet. Det kan fx være at ses med en ven, gå en tur eller noget helt tredje, som du godt kan lide at lave. Det er nemlig ikke så vigtigt præcis, hvad du laver. Det vigtige er, at du bruger tid på noget, som du synes er rart, og som giver dig en pause fra alle de svære tanker og følelser.
Snak med nogen
Når man går gennem svære ting er det en rigtig god ide at dele det med andre. For ofte bliver alt det svære lidt lettere, når man ikke skal gå med det alene. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en rigtig god ide, at du snakkede med nogen om det. Det kan fx være en god ven, en forældre eller en tredje, som du er tryg ved.
Headspace
Du kan også tage fat i Headspace. Headspace er et sted, hvor unge kan komme og snakke om det, der fylder hos dem. Og de frivillige er vant til at snakke med unge, som har det svært. Derfor er de også rigtig gode at snakke med, når man bøvler med ulykkelig forelskelse. Det er helt gratis, og du kan også sagtens være anonym. Der er Headspacecentre i de fleste større byer, og ellers kan du også altid fange dem på chat.
Det er mega hårdt, når den man er vild med sletter en på snapchat. Derfor håber jeg også rigtig meget, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Jeg sender de allervarmeste tanker din vej, og håber at du får snakket med nogen om, hvordan du har det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper