Jeg har været vild med en fyr i 3 år. Jeg vil godt ses mere med ham, så vi forhåbentlig kan blive kærester. For jeg kan ikke få ham ud af mine tanker.
Kære Brevkasse
Jeg kan godt lide ham her drengen og har kunne i snart 3 år. I sidste sommerferie sagde jeg det til ham og spurgte om han også kunne lide mig. Problemet er bare at folk vil sige at jeg skal prøve og glemme ham, men det kan jeg ikke. Folk vil også sige jeg skal prøve at være mere sammen med ham, men jeg er flyttet skole, så den duer heller ikke. Så er der noget jeg kan gøre for at blive tættere med ham, allerhelst kærester? Det skal lige siges at jeg har ham på snap, men når jeg sender ham en snap går det flere dage før han svare også selv om han har været aktiv.
Kh pigen der ikke kan få ham ud af tankerne.

(Pige, 13 år)
Kære pige, der ikke kan få fyren ud af tankerne
Det kan være svært, når man godt kan lide en person. Men ikke helt ved, hvordan man får det til at fungere med den person.
Hans svar fortæller meget
Du skriver i brevet, at du spurgte ham, om han også kunne lide dig. Hvad svarede han på det? Det svar, tænker jeg nemlig, er ret sigende i forhold til, hvad han tænker, at I kunne blive i fremtiden.
Kan I ses i fritiden?
Du nævner, at du er flyttet skole, så det er lidt svært at være sammen med ham. Men jeg kommer til at tænke på, om I bor langt fra hinanden? Hvis I virkelig gerne vil ses, kan man altid ses i fritiden og lave noget sammen. Og det tænker jeg faktisk er en rigtig god idé, hvis du gerne vil blive tættere med ham.
I skal have kontakt til hinanden
For at blive tættere med en person er det vigtigt, at man har kontakt til hinanden. På den måde lærer man hinanden at kende og finder ud af, hvad man kan blive til. Og kontakten til hinanden kan ske på mange måder. Det kan fx være Snapchat, som I allerede gør. I kan skrive eller ringe sammen. Men det er også en rigtig god idé at ses en gang imellem og hænge ud sammen.
Snak med veninderne
Har du snakket med dine veninder om det her? Hvis ikke du har det, er det helt klart et råd, jeg har til dig. Den her snak om, hvad man kan gøre, når man godt kan lide en fyr, er helt oplagt at tage med veninderne. Det kan være, de har nogle kloge ting at sige. Og måske har de endda oplevet noget lignende, som de kan fortælle om?
Jeg håber, at du finder ud af at få kontakt til ham. Jeg ønsker dig i hvert fald held og lykke med det.
De bedste hilsner fra Mindhelper