Skal jeg fortælle ham det? Eller skal jeg købe en ny gave?
Hej Mindhelper
Har mistet en gave fra min kæreste skal jeg købe en ny eller fortælle det.

(Pige, 13 år)
Kære pige på 13
Æv hvor ærgerligt. Det er aldrig sjovt at miste noget, som man har fået i gave. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt det med os.
Er den helt væk?
Du skriver at du har mistet gaven, og det er selvfølgelig super ærgerligt. Du skriver ikke så meget om, hvordan du har mistet gaven? Er der nogen mulighed for at den kan blive fundet igen? Måske kan du prøve at genkalde dig, hvor du var henne, da du mistede gaven og så tage derhen og lede? Hvis gaven er helt væk, så er der selvfølgelig ikke så meget at gøre ved det.
Skal man fortælle det?
Jeg kan sagtens forstå, at du er i tvivl om du skal sige det til din kæreste. For man vil selvfølgelig helst ikke komme til at såre sin kæreste. Men jeg tænker også, at du jo ikke har mistet gaven med vilje. Og derfor tror jeg heller ikke din kæreste bliver sur på dig. Du kan selvfølgelig også vælge at købe en gave magen til og så ikke fortælle ham, at du mistede den rigtige gave. Men vil det give dig dårlig samvittighed? I såfald vil det nok være bedst, hvis du bare fortæller ham om, hvad der er sket. Så kan i måske sammen tage ud og købe en ny ting magen til?
Det er super ærgerligt at miste en gave, men nogle gange så er man bare uheldig. Og man gjorde det jo ikke med vilje. Derfor kan de fleste også sagtens tilgive, at man mistede gaven.
Jeg håber at du har kunne bruge mit svar, og at finder den rigtige løsning for dig. Og så krydser jeg fingre for, at gaven snart dukker op igen.
De venligste hilsner fra en Mindhelper