Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre? Ham fra min skole er fantastisk, men jeg føler ikke, at det er det jeg leder efter. Jeg tænker hele tiden på ham den anden. Men på den anden side er jeg bare virkelig forvirret og ved slet ikke, hvad jeg skal gøre.
Hej,
Jeg er en pige på 17 år, og står i et svært og nærmest trist dilemma. Jeg startede i 1.g på tekniskgymnasium her i år og skal snart til at gå i 2.g. Da jeg startede på skolen, begyndte jeg at snakke rigtig meget med en dreng, og vi havde det virkelig sjovt sammen. Jeg kunne virkelig godt lide ham, og han er virkelig sød. Efter et par måneder blev det mere seriøst mellem os, og vi begyndte at have noget sammen. Det vi havde sammen blev til mere, og man kan vel godt sige, at vi var kærester, indtil jeg stoppede det hele på grund af en anden. Ham den anden har jeg haft et eller andet for i mange år efterhånden, men jeg har aldrig mødt ham, da han bor i den anden ende af landet. Derfor har vi kommunikeret over sociale medier og har haft mange lange og gode samtaler over face time. Sagen er den, at selvom jeg har fundet en ret sød fyr, som jeg virkelig godt kan lide, og som også bor i samme by og går på samme skole som mig, så kan jeg ikke glemme ham, som jeg har skrevet med i så lang tid. Ham, som jeg ikke har mødt, er nemlig min type på udseendet, men ham den anden er ikke, selvom han derimod har den personlighed, som jeg drømmer om. Da jeg afsluttede det med ham fra min skole, så blev han virkelig ked af det, men jeg sagde det som det var, og fortalte derfor at jeg havde en anden i tankerne. Og jeg kunne bare ikke holde det ud, fordi sidst i forholdet med ham fra skolen, der forestillede jeg mig, at det var ham jeg kun har skrevet og ringet sammen med, som jeg kyssede og havde sex med i stedet for.
Fordi jeg kan ikke få ham ud af mit hoved, og jeg vil bare så gerne møde ham. Men når jeg så ser ham fra min skole sammen med andre piger, så bliver jeg utrolig jaloux og sur. Jeg har stærke følelser for dem begge.
Så, jeg ved altså ikke, hvad jeg skal gøre. Ham fra min skole er fantastisk, men jeg føler ikke, at det er det jeg leder efter. Jeg tænker hele tiden på ham den anden. Men på den anden side er jeg bare virkelig forvirret og ved slet ikke, hvad jeg skal gøre.
Jeg håber virkelig, at I kan hjælpe mig, da det virkelig er noget, som går mig på, og det fylder rigtig meget i min hverdag.

(Pige, 17 år)
Kære pige på 17
Det lyder som lidt af et dilemma, du er landet i. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Dilemmaet
Det lyder til, at du har haft en rigtig sød kæreste i ham gymnasiefyren. Men det lyder også til, at det efter et stykke tid ikke længere var noget for dig. Det er fuldstændigt okay, at have det sådan. Nogle gange så skal man bare ikke være kærester alligevel. Så må man se tilbage på de gode tider i ens forhold, og så glæde sig over den tid man har haft sammen. Og så glæde sig til alle de nye ting man skal opleve med en anden fyr.
Jeg tænker, at løbet er kørt med gymnasiefyren. Hvis du var virkeligt vild med ham, så ville du ikke være så meget i tvivl. Jeg tænker faktisk også, at du måske har besluttet dig, når du skriver følgende: “Ham fra min skole er fantastisk, men jeg føler ikke, at det er det jeg leder efter. Jeg tænker hele tiden på ham den anden”? Så det lyder det faktisk til, at du har besluttet dig for, at det er på tide, at opsøge ham den anden, og give slip på gymnasiefyren.
Jalousi
Det er slet ikke noget mærkeligt i, at du bliver jaloux, når du ser ham sammen med andre piger. Det er helt normalt, når man ser ens ekskæreste. Det kan sagtens komme, fordi man var vant til, at man havde hinanden og den tryghed der er i, at have en kæreste. Så kan det godt være ubehageligt, at se ham sammen med andre. Du kan prøve at læse lidt mere om jalousi her. Men det skal nok gå over på et tidspunkt, og indtil da må du prøve at huske dig selv på, at du jo er vild med en anden end gymnasiefyren. Og at det også er okay at gymnasiefyren finder nye piger/kæreste. For i er ikke længere sammen, og derfor får du nok heller ikke så meget ud af, at gå at være sur på ham. Prøv at glæde dig over det i har haft, og så gi’ helt slip på ham. Du har jo en anden fyr i tankerne nu.
Glæd dig til den nye fyr
Jeg tænker da, at du skal opsøge den fyr du har skrevet og ringet med, som du er så tiltrukket af. Det lyder til, at du er helt vild med ham, og rigtigt gerne vil mødes med ham i virkeligheden. Måske viser det sig, at han faktisk er den helt rigtige for dig. Eller måske er han ikke, men så har du i hvert fald prøvet. Og så behøver du ikke længere gå og tænke på, hvad det kunne blive til. Uanset hvad, så tænker jeg da helt sikkert, at du skal prøve det af. Nu har i også kendt hinanden i flere år uden at have gjort noget ved det. Jeg tænker også, at det kan være en del af det, at være ung. At man har mulighed for at prøve nogle forskellige ting af, og på den måde lære sig selv og sine behov bedre at kende. Det er en helt naturlig del af ens udvikling som menneske. Så jeg tænker, afsted med dig – tag ud og find ud af, om han er den helt rigtige for dig. Og hvis ikke – jamen så fik du en oplevelse ud af det.
Jeg håber du har kunne bruge mit råd til noget. Og så ønsker jeg dig mega meget held og lykke, og krydser fingre for, at du kommer til at få masser af gode oplevelser med den nye fyr.
De venligste hilsner fra en Mindhelper