Hej Mindhelper
Der en dreng fra min klasse jeg rigtig god kan lide, men han er meget forvirrende. Vi skrev sammen for nogle måneder siden, og jeg indrømmede at jeg godt kunne lide ham. Han skrev han også syntes jeg var sød, men bagefter blev jeg ghostet i over 1 måned. Hans veninde fortalte mig han ikke kunne lide mig alligevel, men at han også er meget usikker. Han bliver ved med at sende mig mixed signals, og nogle gange kigger han meget på mig. Jeg har dog set ham like nogle videoer der kunne tyde på han kan lide en anden, så jeg er utroligt forvirret. Det går mig meget på, da jeg rigtig godt kan lide ham, men jeg er bange for han leger med mine følelser. Jeg vil gerne snakke med ham, men er bange for det bliver akavet. Hjælp!! Hvad gør jeg?

(15 år)
Hej du
Det lyder godt nok forvirrende. Jeg kan godt forstå, hvis du ikke lige ved, hvor du har ham henne lige nu.
Han har sendt mixede signaler
Jeg synes det er mega sejt, at du har taget kontakt til drengen fra din klasse. Det kræver lidt mod at række ud på den måde. Og så virkede det endda til at følelserne var gengældte.
Men så har han ikke svaret dig i en måned…
Og som hans veninde også siger, så er det nok fordi han enten ikke er interesseret eller fordi, han er usikker på, hvad han lige skal gøre. Det er møgirriterende at være den, det går ud over. Og møgirriterende ikke at vide, hvad der lige er op eller ned på hele situationen.
Vil det give mening at give ham en chance til?
Hvis du er rigtigt glad for den her dreng, så vil det måske give mening for dig, at give ham en sidste chance?
Du kunne fx. prøve at skrive til ham “Hej, går det godt? Det er længe siden, vi har skrevet sammen”. Så har han muligheden for at åbne samtalen op sammen med dig. Og hvis han ikke svarer på den, så er det nok fordi, han ikke er interesseret. Men så behøver du i det mindste ikke gå rundt og være møg forvirret hele tiden.
Det kan gøre ondt at blive afvist, men det går over igen
Hvis det nu viser sig, at han ikke er interesseret, så kan det godt føles som et slag i maven. Og det er helt normalt at blive ked af det, vred og skamfuld. Jeg tror næsten alle mennesker har prøvet at være lidt ulykkeligt forelsket i nogen. Hvis det nu rammer dig, så kan du prøve at læse vores artikel om at være ulykkeligt forelsket. Der står nemlig en masse gode tips til, hvordan man kommer godt videre, hvis man har fået sit hjerte knust.
Pust ud hos dine veninder
Hvis du har nogle gode veninder, så kan du også prøve at snakke med dem om situationen inden du skriver til ham. Det kan være super rart at have nogle at puste lidt ud til, hvis man er frustreret. Og måske dine veninder har hørt noget eller har nogle gode råd til dig.
Jeg håber at mit svar har været hjælpsomt for dig. Og så krydser jeg fingre for, at det viser sig, at han er interesseret, men bare lidt langsom i optrækket.
De bedste hilsner fra en Mindhelper