Jeg har haft noget med den her pige, men en dag kom vi op at skændes over telefonen. Nu har vi næsten ingen kontakt, men jeg er stadig forelsket i hende.
Hej mindhelper!
Jeg skriver til jer fordi jeg har brug for hjælp …
Jeg er en fyr, der er forelsket i pige og vi har haft noget kørende igang før, men vi blev aldrig kærester den gang …
Men noget tid efter, for vi snakkede ikke rigtigt sammen mere da jeg så startede på højskole, og hun blev glad den gang jeg sagde at jeg skulle prøve noget nyt og lave noget jeg godt kunne lide.
Men så blev vi uvenner i et stykke tid og jeg var blevet sur på hende og vil ikke snakke med hende men jeg snakket med en af mine venner om det. men jeg skrev så på facebook om vi ikke bare skulle glemme det hele og vi så kunne være venner istedet .. og hun svaret tilbage at det kunne vi godt og så var der ikke mere i det … Nogle måneder senere skrev vi ikke rigtigt sammen alligevel, men det begyndte vi så på igen, der var dog det lille problem at hun havde fået sig en kæreste i mellem tiden, og det rystet mig i kroppen for jeg kunne jo stadig mærke jeg kunne lide hende mere som en ven efter vi aftale det den gang .. men jeg hjalp hende med kæreste problemerne den gang da jeg skulle rejse til USA, hun begyndt og skrive mere og mere og vi snakkede sammen på skype da jeg var derover… og hun savnede mig skrev hun … kort tid efter slog hun op med sin kæreste ..
Men jeg var ikke færdig på højskolen endnu … men så en dag kom jeg hjem på weekend og hun vil gerne se mig igen, men jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre, men jeg skulle til fest hos en af mine venner den aften, men vi snakker sammen og hun spørg om hun må komme med til festen, og jeg fik store øjne og sagde self ja til det og hun kom så med til festen og vi begyndte og flirte sammen igen imens de andre ikke så det, og vi begyndte og have det godt sammen igen og små kyssede hinanden og jeg spurgte hende om hun vil med ud sammen med mig og nogle venner til et event næste dag. og det ville hun godt og vi hyggede os og havde det mega sjovt …
Vi begyndte og være mere glade for hinanden og vi kyssede flere gange og det var som om vi var kærester der igen på en måde …
Så tog jeg hjem til hende og hendes familie var glade for se mig igen og skulle se deres nye hund og alt det der …
Noget tid senere igen så skrev vi meget sammen og skrev søde beskeder til hinanden, men så en dag hvor jeg skulle hjælpe hende og eksamen begyndte hos hende og jeg skulle begynde og skrive manuskript til min afgangsfilm på højskolen, begyndte hun og forandre sig mere og mere …
Vi skrev ikke sammen mere som vi plejede og hun svarede ikke på mine snaps og beskeder både på sms og facebook … og mine venner skrev til hende og spurgte for mine vegne og hun svarede dem men ikke mig … Men hun sagde hele tiden jeg har travlt jeg har ikke tid til svare, men hun kunne godt svare andre men bare ikke mig den gang
Men så en dag så ringer jeg til hende fordi hun vil snakke med mig. Vi snakkede fint sammen og så skete der det at vi ligepluslig kom op og skændes over tlfen og jeg blev bare knust indeni … for hun råbte at hun vil ses med en anden og jeg sagde bare jeg prøvede bare være en god ven for hende og alt det og hvorfor jeg så skulle kysse med hende og alt det og vi skal ikke have noget sammen … men de kunne se jeg var ked af det og min ven skrev til hende at han så jeg var ked af det og hun skrev tilbage at jeg skulle tage mig sammen og så blev jeg gal … og så valgte jeg ikke skrive med hende i lang tid og nu har jeg næsten ikke skrevet med hende i en måned ca … og fandt ud af en af mine venner prøver og gøre noget for tage hende fra mig det er ikke okay synes jeg …
men hvad skal jeg gøre ? for jeg holder stadig af hende og vil jo ikke miste hende og har er stadig forelsket i hende …
Hilsen manden der prøver kæmpe for sin kærlighed

(Dreng, 20 år)
Kære mand, der prøver at kæmpe for sin kærlighed
Det må bestemt ikke være nemt at være forelsket i en pige, for nu næsten ikke at have kontakt med hende.
Få taget kontakt til hende
Du spørger til, hvad du skal gøre ved din situation, fordi du ikke vil miste hende. Her er min første tanke: Tag kontakt til hende. For hvis du ikke gør noget, vil kontakten mellem jer nok dø helt ud til sidst. Og i forhold til at tage kontakt: Tror du, at I måske kan snakke det igennem dig og hende? For det vil absolut være den bedste idé. Hvis I tager en god snak, kan I måske rede trådene ud og komme på god fod igen. Derfra kan I så finde ud af, hvad der skal ske med jer to.
Snak med den ven, der vil have hende
Du skriver, at din ven prøver at gøre noget for at tage hende fra dig. Har du snakket med ham om det? For som du skriver, er det bestemt ikke okay, hvis han udmærket ved, hvordan du har det med hende. Jeg synes godt, at du kan høre ham ad, hvorfor han forsøger at få hende. Men se om du kan spørge ham på en måde, så du ikke virker vred på ham. Det kommer der intet godt ud af. Husk vendinger som fx “jeg føler…”, “jeg oplever…”, når du snakker med ham. Det virker nemlig ikke ligeså angribende, som hvis man siger “du gør også bare…”, “du har tænkt dig at…”. Det kan måske være, at han ikke ved, at du er helt vild med hende? Eller måske troede han, at I var helt slut med hinanden. Der kan være mange grunde til hvorfor, så tag en snak med ham og hør ham om hans grunde.
Fortsæt med at snakke med venner
Jeg er glad for at høre, at du har været god til at snakke med dine venner, når det var svært mellem jer. Så fortsæt endelig med det. Dine venner kan også bedst være der for dig, hvis du fortæller dem om, hvad der sker. Måske har de selv prøvet at skulle kæmpe for kærligheden og derfor har nogle råd, de kan dele ud af? Det er i hvert fald værd at prøve at høre dem ad. Og hvis tingene ikke går, som de skal, er det altså også rart ikke at stå alene med det hele, men derimod have nogen, man kan gå til.
Jeg håber, at mit svar har givet dig idéer til, hvad du kan gøre. Held og lykke med kærligheden.
De bedste hilsner fra Mindhelper