Hej Mindhelper
Jeg ved ikke hvad jeg føler. Jeg har i en måned mødtes med en sød fyr, men jeg er ikke sikker på at jeg faktisk kan lide ham på kæreste måden, jeg er bange for jeg måske bedre kunne lide ideen om at der faktisk var andre det holdte af mig og elskede mig. Jeg har aldrig haft en mor eller far der elskede mig, så jeg har altid forsøgt at få den kærlighed fra andre.
Når vi mødes siger han altid han har savnet mig, men det har jeg faktisk ikke. Vi hygger os når vi ses, men vi snakker ikke rigtig sammen når det er, men bare putter.

(20 år)
Kære Du
Det lyder som om, at du gør dig en del tanker om det forhold du er i lige nu. Og at du er blevet i tvivl om du egentlig har følelser for den fyr du ses med, på kæreste måden. Derfor er jeg glad for at du har skrevet herind og delt dine tanker.
Det er normalt, at søge kærlighed
Du beskriver, at du søger kærlighed fra andre, fordi du aldrig har oplevet at blive elsket af dine forældre. Det kan være sindssygt hårdt, ikke at have oplevet kærlighed fra sine forældre. Og det er en helt naturlig reaktion, at søge den kærlighed, fra andre mennesker. Det at føle sig elsket, er nemlig et helt basalt behov, som alle vi mennesker har.
Giv det tid
Det er helt normalt, at blive i tvivl om, hvad man egentlig lige føler, når man er i et nyt forhold. Nogen gange kommer forelskelse følelser lige med det samme. Nogen gange tager det længere tid for dem at udvikle sig. Og nogen gange kommer følelserne slet ikke. Så måske kan det også være en ide for dig, at se tiden lidt an? Og se om forelskelse følelsen måske kommer, når du har lært fyren lidt bedre at kende.
Du skriver også, at i ikke taler så meget sammen når i ses. Måske kunne det hjælpe dig til at finde ud af hvad du føler, hvis i prøvede at tale lidt mere sammen? Så kunne du få en lidt bedre fornemmelse af, hvem han er som person. Og det kan være med til at gøre, at man kommer tættere på hinanden og kan begynde at udvikle flere følelser.
Skriv en liste
Hvis man er i tvivl om, hvordan man egentlig føler, kan det nogen gange være en hjælp at skrive en liste med “for” og “imod”. Kærlighed kan selvfølgelig ikke sættes på liste på den måde, men nogen gange kan det give en, en ide om, hvor man er henne følelsesmæssigt. Så f. eks kunne du prøve at skrive ned, hvad der taler for, at du er forelsket i den fyr du ses med. Og hvad der taler imod. Det er i sidste ende vigtigts at mærke efter, hvad der føles rigtig. Og det er helt okay at stoppe et forhold til en fyr, hvis ikke man er forelsket i ham.
Tal med nogen om det
Har du nogen du taler med om ham fyren du ses med? Det kan nogen gange hjælpe en til at finde ud af hvad man føler, hvis man taler med nogen om det. Så hvis du ikke allerede gør det, kan det måske være en hjælp for dig, at tale med nogen gode venner eller veninder, om hvordan du har det, med den fyr du ses med.
Tag et smut i Headspace
Headspace kan være et rigtig godt sted at tage forbi, hvis man går og tumler med store eller små problemer. Headspace er et hvor unge kan komme og tale om lige netop det, der rør sig hos dem. I Headspace sidder der en masse søde frivillige, som man kan komme til at tale med. De er vant til at tale med unge, om alt fra kærlighed spørgsmål til forældre problemer.
Jeg håber at der er noget i mit svar du kan bruge. Og så håber jeg snart, at du får en bedre fornemmelse af, hvad du føler for den fyr du ses med.
De bedste hilsner fra en Mindhelper