Hej
jeg er en pige på 17 år
Jeg gå i klasse med en dreng og vi bor på skolen så før vi blev sendt hjem sås vi jo self okay tit og vi har haft sex til en fest og kan slet ikke finde ud af om jeg har følelser for ham og om han har for mig syntes han er super sød og kan godt lide at kysse og havde sex med ham men ønsker ikke et forhold generelt er næsten lige gået fra min kæreste som såret mig rigtig meget men han sender nogen gang billeder hvor han ikke har så meget tøj på og syntes ikke det helt dårlig det han sendte og så sendte han hjerter på min fødselsdag men har ikke gjordt det siden han er en meget stille dreng og siger ikke så meget til nogen inden vi blev sendt hjem spurgte han hele tid om han måtte komme ind osv men vi bor tilfældigvis også i samme by (ved vores forældre)men han søger ikke samme kontakt er så forvirret

(Pige, 17 år)
Hej Pige på 17 år
Det lyder til, at du er lidt i tvivl om, du har følelser for den dreng, som du går i klasse med. Det kan være rigtig forvirrende, at gå og have det sådan. Derfor er det også rigtig fint, at du har skrevet herind til os.
Se tiden an
Du skriver, at du synes at drengen er rigtig sød og, at du godt kan lide at være sammen med ham. Og det er rigtig dejligt. Men samtidig lyder det også til, at du går rundt og er lidt forvirret omkring dine egne følelser og hans. Og sådan tror jeg, at rigtig mange unge har prøvet at have det. Det der med kærlighed, kan nemlig være hammerforvirrende at finde hoved og hale i. Derfor tænker jeg også, at det måske kunne være en god ide, at se tiden lidt an, for man behøver ikke at blive kærester lige med det samme. Jeg tænker også, at det måske kunne være lidt rart for dig. For så kan det også være, at du tydeligere kan mærke om du er vild med ham eller ej.
Mærk efter
Lige præcis det med at mærke efter er også et af de allerbedste råd, som jeg kan give dig. Det er nemlig kun dig, som kan mærke, hvordan du har det. Derfor tænker jeg også, at det er en god ide, at du sætter dig ned og mærker efter helt ned i maven, hvad det er, du har lyst til. Du kan prøve at spørge sig selv om, hvordan du ville have det med, at I ikke længere skulle ses og kysse? Ofte kan ens mavefornemmelse nemlig hjælpe en lidt på vej, med at finde ud af, hvad det er for nogle følelser, som man mærker.
Snak med dine veninder om det
Det kan være svært, at gå med en masse forvirrende tanker helt alene. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en rigtig god ide, at du snakkede med dine veninder, om hvordan du har det. De er måske nogle af dem, som er allertættest på dig og derfor kan det måske være rart, at snakke med dem om det. Og det der med at være lidt i tvivl, om man er vild med en, er også noget rigtig mange unge har prøvet. Så måske er det også noget, som dine veninder har oplevet. Og så kan det være, at I kan snakke lidt om, hvad de gjorde, da de var i tvivl, og om hvad du kan gøre.
Snak med ham
Jeg tænker også, at det kunne være en god ide, at du fik snakket med ham om, at du er lidt forvirret omkring det hele. Ofte kan det nemlig være rigtig rart, at få sagt det højt og få snakket om det. Og det kan også give en lidt mere ro i maven, når man ved, hvad den anden tænker og føler omkring det hele. Så skal du heller ikke bruge en masse energi på at gå og være forvirret.
Jeg tænker også, at det kunne være en god ide, at du snakke med ham om, at du ikke lige har lyst til et forhold lige nu, for så skal du heller ikke gå og tænke over det. Og så ved han også, hvordan du har det lige nu.
Ring til børnetelefonen
Hvis du synes, at det kunne være rart at snakke med nogen, som står helt udenfor, kan du kan også tage fat i børnetelefonen. Der sidder nemlig en hel masse super søde frivillige klar. De er vant til at snakke med unge om de ting, som fylder i deres liv, og derfor gør de også deres allerbedste for at lytte og hjælpe. Det er helt gratis og anonymt at benytte børnetelefonen. Du kan ringe til dem og snakke, og hvis du synes, at det er rarere, kan du også sagtens chatte eller sende en SMS til dem.
Jeg håber, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Også sender jeg varme tanker din vej og håber, at du får mærket efter, så du ikke så gå og være så meget i tvivl.
De bedste hilsner fra en Mindhelper