Hej Mindhelper
Her i weekenden var jeg sammen med en dreng jeg sys er lidt sød. Vi har kendt hinanden længe men det var først gang vi var sammen bare os to. Vi puttede og kyssede lidt men han respekterede jeg ikke ville lave noget sex relateret. Vi skriver stadig og han virker som om han kan lide mig, for han skriver nogle virkelig søde ting, jeg er virkelih bare bange for at han kun skriver med mig fordi han gerne bare vil have sex med mig. For jeg er mere til forhold, og han virker ikke sådan, og det er mine veninder enige i. Jeg er bare virkelig bange for at han kun vil mig for at lave sexuelle ting, for det har jeg været ude for før og derfor er jeg generelt rigtig bange for at det skal ske igen. Jeg har aftalt med mig selv og et par veninder jeg ikke vil lave noget sexuelt med ham indtil jeg ved om det er mig han vil have og ikke bare min krop. Jeg går bare hele tiden og tænker på at jeg r bange for at blive brugt. Og så noget andet, jeg er også rigtig nervøs for at tage initiativ til at spæge om vi skal ses igen. Forsi her sidst spurgte han, og jeg spurgte nogle dage efter hvor han først sagde ja men bagefter nej fordi han skulle noget. Aner bare ik om jeg ska spørge igen

(15 år)
Kære Pige på 15 år
Det lyder som om at dine tanker om, hvad fyren du ses med egentlig vil, fylder meget for dig for tiden. Derfor er jeg glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker, for det kan være ret tungt og gå og spekulere over.
Det er normalt
Du skriver, at du har sagt til den fyr, du ses med, at du ikke har lyst til at lave noget seksuelt. Jeg vil først rose dig for, at du mærker efter hvad du selv har lyst til – det er super godt.
Du skriver også, at du før har oplevet, at en fyr kun ville have sex. Det kan gøre virkelig ondt, hvis en man ses med kun bruger en til sex. Og hvis man har haft sådan en oplevelse før i tiden, kan det godt sidde i en. Vi mennesker er nemlig skabt på sådan en måde, så vi er meget opmærksomme på ting, der minder os om noget vi før har oplevet, som har været ubehageligt. Det er en mekanisme som skal hjælpe os med, at passe på os selv, så vi ikke igen havner, i en ubehagelig situation.
Snak med ham om det
For at finde ud af, hvad fyren du ses med vil med jeres forhold, er det bedste du kan gøre at spørge ham om det. Det kan også sagtens være, at han er i tvivl om hvad du vil, og derfor vil blive glad for, at få en snak om det. Jeg kan godt forstå, hvis du synes det kan virke lidt grænseoverskridende at skulle gøre. Men det er helt okay, at man gerne vil vide, hvor man står og hvad den man ses med går og tænker.
Prøv igen
Du skriver, at fyren du ses med aflyste jeres sidste aftale, og at du nu er i tvivl, om du skal spørge, om i skal ses igen. Det er helt naturligt, at blive lidt usikker, når der er en der aflyser. Men selvom at han endte med at aflyse jeres sidste aftale, behøver det ikke at betyde, at han ikke er interesseret i dig. Så selvom man godt kan blive lidt ramt, når nogen aflyser en aftale, synes jeg sagtens du kan spørge ham om i skal ses igen.
Tal med dine veninder
Du skriver, at du har talt med din veninder om, hvad du skal gøre i forhold til fyren du ses med. Det kan være rigtig godt at tale med sine veninder, hvis man går og tumler med en masse tanker. Derfor synes jeg at det lyder rigtig godt, at du har nogle veninder du kan tale med. Bliv endelig ved med det. Det kan nogen gange gøre det lidt lettere at gå med nogen af de tunge tanker.
Kender du Headspace?
Nogen gange kan det også være rart at tale med nogen udefra. Derfor kommer jeg til at tænke på, om du kender til Headspace? Headspace er et rigtig godt sted hvor man som ung kan komme, og tale om de tanker der fylder meget for en. I Headspace er der en masse søde og dygtige frivillige, som er vant til at tale med unge. Også om kærlighed og sex, og den usikkerhed man kan have, når man begynder at ses med en ny fyr. Så hvis du har lyst, kan du trygt tage fat i Headspace.
Jeg håber at der er noget i mit svar du kan bruge. Og så krydser jeg fingre for, at du snart kan give slip på frygten for at blive brugt, og nyde tiden med den fyren du ses med.
De bedste hilsner fra en Mindhelper