Hej Brevkasse
Jeg har nu i nogle måneder været sammen med min kæreste. Vi har haft det supergodt sammen, men så startede jeg på arbejde i starten af denne måned, og fik hjælp af en af de andre ansatte rigtig meget. Han addede min snap og vi har haft en del kontakt. Han arbejder der ikke længere, men hver gang han sender mig en snap, bliver jeg virkelig glad. Jeg elsker min kæreste, men jeg kan virkelig ikke få den her fyr ud af hovedet. Tænker flere gange dagligt om jeg skal slå op eller hvad jeg skal gøre. For ingen af os har det særlig nemt pt og ja ville ikke kunne gå fra ham nu. Og han ved alt om mig og er virkelig tryg ved ham. Men kan virkelig ikke få den anden fyr ud af hovedet

(16 år)
Kære Du
Det lyder som om, at tankerne om dit forhold fylder meget hos dig for tiden. Derfor er jeg rigtig glad for at du har skrevet herind til os.
Det kan være svært
Du skriver, at du elsker din kæreste, men at du ikke kan stoppe med at tænke på en anden fyr du har mødt. Det kan være super svært, at have det sådan. For det kan godt føles lidt modstridende, at man elsker den person, man er sammen med, men samtidig også har lidt følelser for en anden. Men det er slet ikke ualmindeligt, at man kan blive lidt glad for en anden, selvom man har en kæreste. Det er noget, rigtig mange kommer til at prøve på et tidspunkt. Men det kan godt være en mega træls situation at stå i. Og man kan måske blive mega i tvivl om, hvad det bedste er at gøre.
Et forhold
Hvis man får følelser for en anden fyr, mens man har en kæreste, så giver det god mening, at man kommer til at tænke på, om man nu også skal blive sammen med sin kæreste. Og til det findes der ikke noget rigtigt og forkert svar. For nogen vil det giver bedst mening at blive sammen med deres kæreste. Og så måske cutte kontakten til den anden fyr. Men for andre kan det også være et tegn på, at de ikke er i det rigtige forhold. Og at der er noget andet, de skal ud og prøve af. Begge dele er helt okay. Men det kan være et svært valg at skulle tage, og det er helt normalt at være i tvivl.
Mærk efter
Når man står et sted mellem to valg, så kan det være rart for en selv at tage en beslutning om, hvad man vil. Nogen gange kan det nemlig kræve meget energi, hvis man bliver ved med at holde begge muligheder åbne. For så skal man hele tiden gå og tænke over, hvad man skal gøre. Giver det mening?
Derfor tænker jeg også, at det måske kunne være en hjælp for dig at beslutte dig for, om du vil blive sammen med din kæreste. Eller om du kan mærke, at det ikke føles rigtigt, og så slå op. For hvis man kan mærke, at det ikke føles rigtigt i maven, så skal man ikke blive sammen med en. Heller ikke selvom personen måske har det svært, og det kan gøre ondt at skulle tage beslutningen. Men der er det vigtigt at du lytter efter til dine egne følelser, og gør det som føles mest rigtigt for dig.
Snak med dine venner
Jeg kommer også til at tænke på, om du mon har nogen du kan tale med, om de tanker du går med for tiden? Måske en god ven eller veninde. For når man er i tvivl om hvad man skal gøre, så kan det være ret rart, at snakke med nogen om det. På den måde kan man få nogle af alle de tanker man gå rundt med, ud af hovedet. Og måske er der nogle af dine venner, som har været i en situation, som minder lidt om din. Men selv hvis de ikke har, så vil de fleste venner også bare gerne være der for en, hvis man går igennem noget, som er lidt svært.
Headspace
Du kan også altid tage fat i Headspace, hvis du godt kunne tænke dig, at tale med en ude fra. Hos Headspace arbejder der nemlig en masse søde og dygtige frivillige. Dem kan man komme og få samtaler hos. Og intet emne er for stort eller småt i Headspace. De frivillig er vant til at tale med unge, om alt fra svære tanker til kæresteproblemer. Så dem kan jeg varmt anbefale dig, hvis du synes det lyder som noget du kan bruge. Det er også helt gratis.
Det kan være et ret stort dilemma, når man har en kæreste, men også tænker meget på en anden fyr. Derfor håber jeg, at der er noget i mit svar du kan bruge. Og så krydser jeg fingre for, at du får mærket efter, hvad der føles rigtigt.
De bedste hilsner fra en Mindhelper