Hej Mindhelper
Jeg er en pige på 16 år, som er meget i tvivl om sit kærlighedsliv. Jeg går på efterskole, og vi var på en uges camping med en anden efterskole i sommerferien. Dernede mødte jeg en dreng, som jeg var sammen med hele natten, og havde det virkelig sjovt sammen med. Efterfølgende har folk på begge efterskoler snakket meget om det, da vi begge har taget et år mere på efterskole. Jeg kunne helt klart mærke at efter denne dag på camping, følte jeg virkelig bare at vi passede sammen, men at han var alt for god til mig. Indtil videre har vi mødt hinanden flere gange, og det er altid vildt akavet, fordi vi begge ikke har snakket sammen siden, og folk hyper det virkelig meget op, hvis vi så snakker sammen. Men kan der være en grund til, at det er blevet hypet så meget op særligt på hans efterskole? Men hvad er chancen for, at han er ligeså interesseret i mig efter en dag sammen?
I weekenden var vi også til et arrengement, hvor han var der, og jeg må indrømme at vi fik øjenkontakt en del gange, og det er virkelig svært at regne ud om følelserne er gengældt. Så i går aftes blev jeg rastløs og gik i panik! Så jeg skrev til ham, og han plejer normalt ikke at bruge snapchat, det sagde han også d

(16 år)
Kære Pige på 16 år
Det kan sætte en masse tanker i gang, når man møder en dreng, som man synes er sød. Derfor er jeg glad for at du har skrevet herind, og fortalt om dine tanker.
Forelskelse
Det lyder som om, at du er ret vild med ham fyren du har mødt fra en anden efterskole. Det kan være en mega dejlig følelse, når sommerfuglende basker rundt i maven, og man kan blive vildt spændt. Men det kan også gøre, at man får en masse tanker om, hvad den anden tænker og føler. For er han nu også vild med en? Og er man god nok, for den anden er jo bare så mega sød?
Men det er helt normalt, at ens tanker kan stikke lidt af, når man er blevet vild med en anden. Det er en del af det at være forelsket. Og selvom ens usikkerhed kan poppe op, så er der ingen mennesker, der er bedre end andre. Og derfor kan den anden heller ikke være for god til en.
Når der bliver hypet
Du skriver også, at der er mange der har hypet det her med, at dig og fyren var sammen den aften. For det meste gør folk det, fordi de synes det er spændende, at der måske er nogen, der er blevet lidt vilde med hinanden. Men det kan godt føles lidt træls, når man er den der står midt i det. For måske vil man helst gå lidt stille med dørene og lige se den anden an uden, at alle andre skal være inde over. Men det kan være svært, hvis folk omkring en går og hyper det op.
Tal med ham
Du spørger også, hvad chancen er for, at han er lige så interesseret i dig, som du er i ham. Og det kan jeg desværre ikke svare på. Men hvis man har haft en god aften sammen, og man selv synes det var sjovt og hyggeligt. Så er der god chance for, at den anden også har synes, at det var fedt at hænge ud.
Men i sidste ende, er det kun ham selv der ved, hvordan han har det. Så derfor tænker jeg også, at det er super fint, at du har skrevet til ham. For den eneste måde man kan finde ud af det på, er ved at tale med ham. Derfor er mit bedste råd til dig at tale med ham fyren alene. For så tænker jeg, at du bedre kan få en fornemmelse af, hvad han føler. Og hvis i taler sammen uden, at alle mulige andre er omkring jer, så kan der måske komme lidt mere ro på.
Så måske kan du trække ham til side, næste gang i ser hinanden? eller spørge om i skal møde i en weekend? Jeg kan sagtens forstå, hvis det føles lidt grænseoverskridende at skulle gøre. Men du har allerede taget det første skridt, ved at skrive til ham. Og nogle gange bliver man bare nødt til at springe ud i det!
Tal med dine venner
Hvis ikke du allerede gør det, tænker jeg også, at det kunne være en god ide at tale med dine venner eller veninder om, hvordan du har det. For når man går med en lille forelskelse i maven, så kan det være ret rart at snakke med nogen om det. For så kan man måske få nogle af alle de tanker man går rundt med, ud af hovedet. Og de fleste venner vil rigtig gerne lytte. Og måske er der nogen af dem, der har prøvet noget lidt lignende.
Det kan sætte en masse tanker i gang, når man møder en fyr man bliver glad for. Og man kan blive helt i tvivl om, hvordan man skal gribe det hele an. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar du har kunne bruge. Og så krydser jeg fingre for, at du får snakket med fyren fra den anden efterskole.
De bedste hilsner fra en Mindhelper