Jeg er forelsket i en pige fra min skole. Men hun flirter med en masse. Og hun siger, at hun har muligheder blandt drengene. Jeg bliver bare ikke nævnt.
Hejsa
Jeg står i en situation hvor jeg er blevet forelsket i en pige på min skole. Hun får mig til at føle ting jeg aldrig har følt før.
Situation er den, at hun er måske, måske ikke stadig i er forhold. Det er meget uklart for mig. Hun siger de skal snakke om deres forhold, men har tidligere sagt de ikke er en ting.
Hun er samtidig begyndt at flirte med mig, og andre drenge, men det benægter hun, og siger hun bare syntes det er fedt at være sammen med os.
Jeg bliver dog nemt jaloux, på de andre drenge når hun flirter med dem.
Jeg går desuden og hører en masse ting, om hvad hun går og siger til pigerne. Fx at hun har en masse muligheder mellem drengene. Og jeg bliver desværre ikke nævnt der.
Jeg er fast besluttet på, at jeg vil fortælle hende hvordan jeg har det, men jeg ved ikke rigtig hvordan, eller om hun har det på samme måde.
Jeg håber i kan hjælpe mig

(Dreng, 16 år)
Kære dreng på 16 år
Det kan være rigtig dejligt at være forelsket. Men lige så dejligt det kan være, lige så hårdt kan det også være, hvis følelserne ikke er gengældt. Eller hvis man er i tvivl, om de er det.
Du kan gøre sådan her
Jeg vil lige starte med at sige, at det er en rigtig god idé, at du vil snakke med hende. Det skal du endelig gøre. Men du skriver også, at du er lidt i tvivl om, hvordan du skal gøre det. Jeg tænker, at du kan starte med at skrive en besked til hende. I den spørger du hende, om I ikke kan mødes og snakke. Så ved hun, hvad du vil. Og I kan finde ud af, hvornår I kan snakke. Når I så ses, så handler det for dig om at turde hoppe ud i det og begynde at fortælle hende, hvordan du har det. Det kan være svært. Men jeg ved, at du kan gøre det. Tænk på, at det er for din egen skyld. Du fortjener at fortælle hende, hvordan du har det. Så du ikke skal gå med det selv. Så hold fast i din beslutning og spring ud i det!
Jalousi er helt normalt
Du skriver, at du nemt bliver jaloux på de andre drenge, når hun flirter med dem. Og til det vil jeg bare sige, at det er helt almindeligt at få det sådan. Det er et tegn på, at du rigtig godt kan lide hende. Og egentlig bare gerne vil have hende for dig selv. Derfor er det også ret svært at se, når hun flirter med andre end dig. Her på Mindhelper har vi en artikel om jalousi. Den synes jeg, du skal kigge i. Bortset fra første og andet råd tror jeg på, at du kan bruge rådene i artiklen.
Snak med nogen om det
Når man går og er forvirret eller har det svært, er det vigtigt, at man snakker om det. Enten med nogen tæt på sig eller nogen, der kender til det, man oplever. Her tænker jeg fx på dine venner og Sexlinien.
Vennerne er gode at snakke med, fordi de måske kender hende pigen. Så kan de måske have nemmere ved at råde dig til, hvad du skal gøre. Desuden kan det være, at de har prøvet noget lignende, som I kan snakke om. Det kan man nemlig godt lære noget af.
Sexlinien nævner jeg, fordi de er vant til at snakke om kærlighed og forelskelser. De har sikkert nogle gode råd til, hvad du kan gøre. Og også hvordan du kan få sagt til hende, hvordan du har det på den bedste måde. Så jeg synes helt sikkert, at du skal tage fat i Sexlinien og høre dem ad.
Jeg håber, at du finder ud af, hvad du skal gøre. Og at du får fortalt hende pigen, hvordan du har det. Held og lykke med det hele.
De bedste hilsner fra en Mindhelper