Hej Brevkassen
Jeg er i et dilemma. Jeg mødte en super sød fyr for ca. 2 måneder siden, og vi hyggede os meget de 4 gange, vi var sammen. Jeg havde ikke haft noget med en fyr lang tid forinden, og jeg mistede faktisk min mødom til ham (hvilket jeg ikke har sagt til ham, da det ikke var så stor en deal for mig). 3/4 gange har vi sex, men samtidig føler jeg, han kan lide mig meget, fordi han også vil lave andre kæresteting. Jeg bliver enormt ivrig og begynder at tage intiativ nærmest hver gang. Så går det op for mig, at jeg egentlig ikke helt, hvor han står i forhold til os, og hvorfor han ikke tager intiativ. Efter mange forsøg får jeg svar på, at han ikke har tid eller overskud til at have en kæreste. Jeg har sagt, vi ikke skal ses mere, medmindre han ændrer mening, fordi jeg bliver ked af det, og ved jeg vil have mere end det. Jeg tænker på, om jeg “kvælte” ham med min intiativtagen, fordi normalt er det jo også drengene der jager mig. Det kan også bare være, at jeg har hjertesorger, siden jeg ikke helt føler, vi er færdige. Har mange følelser omkring den her situation, og ved ikke helt hvordan jeg skal håndtere dem😬. Lige nu prøver jeg at holde mig fra at skrive til ham haha

(Pige, 19 år)
Hej Pige på 19 år
Det lyder til, at du går med en masse tanker og følelser omkring den her fyr. Kærlighed kan være rigtigt forvirrende og svært at finde ud af. Derfor er jeg også rigtig glad for, at du har skrevet herind til os og delt dine tanker.
Først og fremmest vil jeg starte med at sende lidt ros din vej. Det er simpelthen så godt, at du mærker efter, hvad du har lyst til, og hvad du ikke har lyst til – sejt!
Det er okay at tage initiativ
Det lyder til, at du er rigtig glad for fyren og at I har hygget jer sammen. Det kan bare være mega dejligt når forelskelsen titter frem. Men samtidig kan forelskelse også være rigtig svært, hvis den anden måske ikke helt har det på samme måde. Og så er det helt naturligt, at man bliver ked af det. For ulykkelig kærlighed gør hammerondt. Men du er langt fra alene om, at være vild med en anden person, som måske ikke har det på samme måde. Det er en følelse som rigtig mange unge kender til.
Du skriver også, at du går med tanker om, at du kvælte ham med din initiativtagen. Når man har hjertesorger og er rigtig ked af det, kan der  godt poppe nogle negative tanker frem, og man kan komme til at tænke på, om man mon gjorde noget forkert. Men det har du ikke gjort. Det er helt okay at tage initiativ. For når man er rigtig vild med en anden person, er det helt naturligt, at man viser initiativ og gerne vil være sammen med personen. For man synes måske at den anden er mega dejlig, og man har bare lyst til at være sammen med dem hele tiden. Og så gør det bare hammerondt, når den anden person ikke har det på samme måde.
Og selvom det kan virke som om det hele bare er noget møg, når man står midt i det, så går det over med tiden. I vores artikel ramt af ulykkelig kærlighed? Sådan kommer du videre, står der en masse gode råd til, hvad man kan gøre, når man har hjertesorger. Så måske der er noget i den, som kan hjælpe dig lidt på vej.
Snak med dine veninder
Jeg kommer til at tænke på, om du mon har nogle veninder, som du kan snakke med om, hvordan du har det. For det kan være hårdt at gå med en masse svære tanker og følelser helt alene. Du kan tænke på det lidt ligesom en taske som man bærer rundt på. Når man går med den alene kan det være vildt tung og svær at slæbe, men når der er så er en, der tager i det andet håndtag bliver den lidt lettere at bære.
Jeg tænker også, at der måske er nogle af dine veninder som har prøvet at have hjertesorger og måske være vild med en fyr, som ikke helt havde det på samme måde. Og så kan det være, at I kan snakke lidt om det. Det kan også være at dine veninder har nogle råd, som har hjulpet dem, da de havde hjertesorger. Og uanset hvad, så vil de fleste veninder rigtig gerne hjælpe og lytte, når man har det svært.
Headspace
Hvis du tænker at det kunne være rart at snakke med nogle helt andre, kan du også tage fat i Headspace. Der sidder nemlig en hel masse super søde frivillige klar til at hjælpe og lytte. De frivillige er vant til at snakke med unge om svære ting. Derfor er de også rigtig gode at snakke med, når man kæmper med hjertesorger. Det er helt gratis at komme i Headspace og du kan også sagtens være anonym, hvis du synes at det er rare. Du kan både få tid til en samtale eller chatte med dem. Lige nu tilbyder de også videosamtaler, hvis du er mere tryg ved det.
Det gør hammerondt, når man er ulykkelig forelsket. Derfor håber jeg også, at det er noget i mit svar som er hjælpsomt for dig. Jeg sender en masse varme tanker din vej og håber at du får snakket med nogen om, hvordan du har det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper