Hej Mindhelper
Jeg har kunnet lide den her dreng i 4 måneder nu. Han virkede til også at få følelser for mig, for han skrev og ringede meget til mig. Men nu svare han mig ikke over snap, selvom jeg kan se at han svare andre. Han virker ikke til at være så interreseret i mig som han var på et tidspunkt. De tegn han giver mig påvirker hele mit humør. Jeg kan virkelig godt lide ham, så jeg har ikke lyst til at give slip. Hvad skal jeg gøre?

(14 år)
Kære Du
Det kan godt påvirke en ret meget, når den dreng som man er vild med ikke længere viser samme interesse som før. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind til os og fortalt om det.
Det gør ondt
Du skriver, at du har kunne lide ham drengen i 4 måneder, og at han før skrev og ringede meget til dig, men at han nu ikke længere svarer på dine snaps. Det kan godt gøre ret ondt, når den anden pludselig holder op med at vise samme interesse som før. Og man kan godt komme til at sidde tilbage, men en klump i maven og en forvirrende følelse. For hvorfor svarer han ikke længere? Derfor tænker jeg også, at det er helt naturligt, at det påvirker dit humør. Sådan tror jeg, at de fleste ville have det, hvis den fyr de var vilde med stoppede med at svare dem.
Det bliver bedre med tiden
Du skriver, at du virkelig godt kan lide ham, og ikke har lyst til at give slip på ham. Når man er vild med en anden, er det helt normalt, at det kan være svært at give slip på den anden person. Men hvis den anden ikke har det på samme måde som en selv, kan man nogle gange være nødt til at gøre det alligevel. Og det ved jeg godt er lettere sagt end gjort. Men du skal vide, at det bliver bedre med tiden. For heldigvis oplever langt de fleste, at den anden person med tiden begynder at fylde mindre og mindre i deres tanker.
Selvom det ofte er tiden, der skal have lov til at arbejde, er der også nogle ting, som man kan kan gøre for at komme videre. I vores artikel om ulykkelig forelskelse står der nogle gode råd til, hvad man kan gøre, når den anden ikke har det på samme måde. Så jeg tænker, at der måske er noget i den, som kunne være hjælpsomt for dig?
Snak med dine venner om det
Når man går gennem svære ting, er noget af det bedste man kan gøre, at tale om det. For ofte føles alt det svære lidt lettere, når man deler det med andre. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en rigtig god ide, at du snakkede med dine venner om, hvordan du har det. Måske er der også nogle af dem, som har prøvet at være ulykkelig forelsket. Og som måske har et godt råd eller to til dig. Og uanset om de har eller ej, så vil langt de fleste venner rigtig gerne hjælpe og lytte, når man fortæller dem, hvordan man har det.
Du er altid velkommen hos Børnetelefonen
Hvis du tænker, at det kunne være rart at snakke med nogle helt andre, er du også altid velkommen hos Børnetelefonen. Hos dem sidder der en hel masse søde og rare rådgivere klar til at hjælpe og lytte. De er vant til at snakke med unge om det, der fylder hos dem. Derfor kan de også være rigtig gode at snakke med, når man går gennem en ulykkelig forelskelse. Det er også helt gratis og anonymt.
Det gør hammerondt, når ham man er vild med ikke længere svare. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Jeg sender de varmeste tanker din vej, og håber at du får snakket med nogen om, hvordan du har det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper