Hejj
jeg har mødt en dreng jeg virkelig rigtig godt kan lide. Menn han er 19 og jeg er 16 han syntes jeg er får ung og så forstår jeg det som om han ik ville have noget med mig. Han bor i samme by som mig og følger også han lide mig men er i tvivl hvad skal jeg gøre skal jeg bare kæmpe vider og se hvad der se mellem mig og ham

(16 år)
Hej 16 årig
Det kan være hammerforvirrende at finde ud af, hvad man skal gøre, når man er blevet vild med en anden. Derfor er det også rigtig fint, at du har skrevet herind til os og delt dine tanker.
Det er normalt
Du skriver, at du virkelig godt kan lide ham drengen. Det kan være helt vildt rart at mærke forelskelsens sommerfugle bakse rundt i maven, men samtidig kan det også sætte gang i en masse tanker – har han det mon på samme måde? Hvad med alderen? Og hvad skal jeg gøre? Det tror jeg, at lang de fleste unge kender til. For det er helt normalt at være i tvivl om, hvad den anden føler, og hvordan man lige skal gribe det an.
Det er meget forskelligt, hvordan man ser på aldersforskellen
Når man er vild med med en anden, kan man godt komme til at gå og lede efter tegn på, at han har det på samme måde. Simpelthen fordi det er noget, som man virkelig håber på. Men lige med aldersforskel er det meget forskelligt, hvad man synes der er for stor en aldersforskel. Nogle har det helt fint med at der er en del år til forskel og andre har det bedst med, at aldersforskellen ikke er for stor.
Og begge dele er helt okay. Derfor kan man også sommetider være nødt til at acceptere, at den anden ser anderledes på aldersforskellen end en selv. Og det kan godt føles helt vildt frustrerende og svært, når man ikke selv synes, at det er et problem. Og når man samtidig går med en følelse af, at den anden måske også er lidt vild med en, så kan det godt være noget af en mavepuster at skulle acceptere. Derfor vil jeg også lige tippe dig om vores artikel Er du ulykkelig forelsket? Sådan kommer du videre. For jeg tænker, at der måske er noget i den som kunne være hjælpsomt for dig?
Snak med nogen om det
Når man går med en masse tanker og tvivl kan det være en rigtig god ide at snakke med nogen om det. For det kan være  rart at få lidt luft til ens tanker. Og ofte fylder alt det svære lidt mindre, når man deler det med andre. Derfor kommer jeg også til at tænke på om du har en god ven, en forældre eller en helt tredje, som du kan tale med det om?
Det med at være i tvivl om, hvad man skal gøre og måske være blevet ramt af ulykkelig forelskelse er noget, som langt de fleste unge oplever på et tidspunkt. Derfor tænker jeg også, at der måske er nogle af dine venner, som har prøvet det. Og så kan det være, at I kan tale lidt om det, og om hvad de gjorde. Måske de også har et godt råd eller to til, hvad du kan gøre. Og uanset om de kender til det eller ej, så vil langt de fleste omkring en rigtig gerne hjælpe og lytte, når man fortæller dem om noget, som fylder hos en.
Skriv med andre hos Cyberhus
Her på falderebet vil jeg også lige nævne Cyberhus. Hos Cyberhus kan man både chatte med en af deres rådgivere, men man kan også skrive med andre unge. Så hvis du synes, at det kunne være rart at skrive med nogle helt andre om det, så kan jeg også varmt anbefale dem. Det er helt gratis og du er også helt anonym.
Det kan være hammersvært og frustrerende, når den man er vild med synes at aldersforskellen er for stor. Derfor håber jeg også rigtig meget, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Jeg sender de allervarmeste tanker din vej.
De bedste hilsner fra en Mindhelper