Hej Mindhelper
Jeg er ikke 18 men 45. Men problemerne er det sammen som mange 18 – ensomhed – selvom jeg er i forhold. Ensomhed er universel! – please guide mig i en retning hvor jeg kan få hjælp – Jeg har brug for hjælp til at være der for min søn på 17 så måske falder jeg alligevel under denne kategori?

(18 år)
Kære Du
Ensomhed gør hammerondt – uanset alder. Men heldigvis kan man godt komme ud af ensomheden igen. Og noget af det allerbedste, som man kan gøre for at bevæge sig væk fra ensomheden er at tale med nogen om den. Derfor er mit allerede råd til dig også, at åbne op og tale med nogen omkring dig om, at ensomheden fylder. Det kan fx være din partner, en god ven eller en helt tredje.
Tilbud i lokalområdet
Det kan også hjælpe at melde sig ind i fællesskaber i lokalområdet. Så har du måske en interesse eller hobby, som du kunne dyrke sammen med andre? Mange kommuner har også fx gågrupper, hvor man kan møde andre voksne, som også føler sig ensomme. Så måske du kan prøve at google lidt rundt og se, hvad der er af tilbud der, hvor du bor?
De vil altid gerne lytte hos Sind
Du er også altid velkommen til at tage fat i Sind. Hos dem sidder der nemlig en hel masse søde og rare frivillige, som er vant til at snakke med mennesker, som har det svært. Og det er helt gratis og fortroligt.
Tag til lægen
Hvis ensomheden bliver ved med at fylde, så tænker jeg også at det kunne være en god ide, at du tog et smut til lægen. For så kan lægen også hjælpe dig med at finde ud af, om der er noget hjælp, som kunne være godt for dig at få.
Ensomhed gør hammerondt. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som du kan bruge.
De bedste hilsner fra en Mindhelper