Kære brevkasse.
Jeg er forvirret over, hvor langt man må gå som pige og kæmpe for ham, man synes er interessant.
Jeg har mødt en fyr i byen og set ham 2 gange efterfølgende. Begge de efterfølgende gange, var det ham der startede kontakten, men mig der spurgte direkte, om han havde lyst til at ses. Han svarer nemlig enormt kort og virkelig egentlig meget uinteresseret i hans beskeder, men har alligevel givet nogle signaler som forvirrer mig. Første gang vi sås efter byen var hyggeligt. Men jeg er en genert pige, så anden gang vi sås havde jeg svært ved at være helt i det, fordi jeg er forvirret over hans attitude. Følte han var der mest for sex. Men jeg synes alligevel han er ret interessant og har lyst til at spørge, om vi skal ses igen. Føler nemlig jeg gerne vil have tid til at åbne mig op, og lære ham bedre at kende, så jeg kan slappe af og måske finde det vi havde første gang igen. Men er det okay, at spørge ham igen? Må man godt prøve at kæmpe for en fyr? Eller vil man bare virke desparat. Har I nogle gode råd til at håndtere det?
Vh en forvirret pige

(20 år)
Kære Forvirrede Pige
Der kan være mange forvirrende tanker og følelser, når man er begyndt at ses med en fyr. Derfor er jeg glad for, at du har skrevet herind, og delt dem.
Hvor langt må man gå?
Du skriver, at du er i tvivl om, hvor meget man må kæmpe for en fyr som pige. Og det tænker jeg ikke, at der er nogle regler for. Uanset hvilket køn man er, er det helt fair gerne at ville give det et skud med en, man er blevet interesseret i. Så der er bestemt ikke noget galt i, at spørge en fyr, om han vil ses – også selvom man har været den, der spurgte før. Det værste der kan ske er, at han siger nej.
Interesseret eller ej
Men det lyder også til, at du er i tvivl, om ham fyren er interesseret i dig. Og det er ikke altid en særlig fed følelse. Men jeg tror at rigtig mange unge kan genkende det med, at være lidt usikker på, om personen man ses med er interesseret.
Jeg kan desværre ikke fortælle dig, hvad fyren du ses med tænker eller føler – det er kun ham selv, som ved det. Men en måde at finde ud af det på, er ved at spørge ham. Jeg ved godt, at det måske kan virke lidt skræmmende at gøre. Men i sidste ende, er det den hurtigste vej til at finde ud af, hvordan han har det. Og det kan måske også gøre det lettere for dig at vurdere, om du har lyst til at spørge, om i skal ses igen.
Det behøves ikke, at være den store kærlighedserklæring, men sommetider kan det hjælpe at spørge f.eks. “Hey, jeg synes, det kunne være hyggeligt, at lære dig bedre at kende. Men jeg er lidt i tvivl om, hvad du har lyst til?”.
For og imod
Men det er selvfølgelig op til dig, hvad du vil gøre. Så hvis du synes, det er svært at finde ud af, kan du prøve, at skrive en for og imod liste. Så f.eks. hvad taler for at spørge ham, om i skal ses igen, og hvad taler imod at gøre det. Det kan godt virke lidt skørt at lave sådan en liste. Men nogen gange kan det hjælpe en til, at få lidt mere styr på alle tankerne.
Snak med nogen om det
Det kan måske også hjælpe, at snakke med andre, om de her tanker. Jeg tænker nemlig, at der er en helt del unge, som kender til det, du beskriver. Så måske har du en god ven, veninde, eller en helt tredje, som du kan tale med? Så kan du ihvertfald også høre, hvad de tænker om situationen. Og måske har de et tip eller to, som du kan bruge.
Girltalk
Du kan også tjekke Girltalks hjemmeside ud. Her kan man chatte med en af deres rådgivere, hvis man går rundt med nogle forvirrende tanker. Så det kan du overveje, hvis du stadig synes, du mangler at få lidt inputs.
Det kan være super forvirrende, når man har mødt en fyr, som man gerne vil ses med. Derfor håber jeg også, at du har fået noget ud af mit svar. Jeg ønsker dig ihvertfald alt mulig held og lykke med det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper