Hej,
Jeg er under min uddannelse begyndt at date en fra det hotel jeg arbejder på. Han er fra min afdeling, men har lige en lidt højere stilling end mig. Det var ham der tog initiativ til at snakke, skrive og ses. han er btw 30.Vi begyndte at date MEGET intenst i 2-3 uger, hvor jeg nærmest boede hos ham. Han kørte mig hjem om morgenen så jeg ku gøre mig klar og tage i skole. Men ellers var vi sammen stort set hele tiden og jeg GLÆDEDE mig til at se ham!
Jeg skulle til lægen en dag og tjekkes om jeg havde mistet en tampon i mig, blev. tjekket for klamydia (fordi det gør man der) og testede dsv positivt. Han vidste godt at jeg lige inden ham havde været sammen med en anden. Mens jeg ventede på svaret valgte han at være sammen med mig uden kondom, selvom han godt vidste jeg ik havde fået svar.
Han blev super sur på mig, endte med at komme forbi mine ting samme dag, og på en måde afslutte det lidt. Han havde ikke altid så mange pæne ting at sige til mig, og jeg undskyldte så mange gange. Vi ses på arbejde, og snakker lidt sammen nu. Men jeg ved ikke om alt mellem os er slut. Håber jeg ikke for jeg SAVNER ham og begynde at få følelser for ham. Gør jeg normalt ikke, men gjorde jeg her

(20 år)
Hej 20 årig
Det lyder som en hammerærgerlig situation, du er havnet i. Derfor er det også rigtig godt, at du rækker ud og skriver herind til os.
Det giver mening at du savner ham
Når jeg læser dit brev, så synes jeg, at det lyder til, at du var rigtig glad for ham fyren. Det lyder også til, at jeres forhold har været noget af en rutsjebanetur. Først havde I nogle vildt intense uger og så blev ham fyren super sur på dig og afsluttede det. Og når det sker, kan det godt føles lidt som om at tæppet bliver trukket væk under en. Derfor er det også helt normalt at være påvirket af det, og det lige tager lidt tid, inden man lander på benene igen. Derfor tænker jeg også, at det er helt naturligt, at du savner ham og synes det er svært, at I ikke længere skriver og ses udover arbejdet.
Der skal to til tango
Du skriver, at ham fyren valgte at være sammen med dig, selvom du havde fortalt ham, at du inden ham havde været sammen med en anden, og ventede på svar fra klamydiatesten. Og sådan som jeg forstår det ud fra dit brev, så er det ham fyren bliver sur over, at testen var positiv. Er det mon rigtigt forstået?
Hvis det er, så er det nemlig rigtig vigtigt for mig at sige, at det ikke er dit ansvar alene. For selvfølgelig er det helt okay at være ærgerlig over måske at have fået klamydia. Det er aldrig fedt. Men du havde fortalt ham, at du ikke havde fået svar på testen. Derfor har du også lagt tingene ud for ham, og han valgte selv at være sammen med dig. Og der skal altså to til tango. I har begge valgt at være sammen uden kondom. Så selvom det selvfølgelig er en hammertræls situation, så er det ikke kun din skyld. Det er en beslutning, I har taget sammen.
Det kan være en god ide at få noget afklaring
Du skriver, at du ikke ved om alt mellem jer er slut. Det kan jeg godt forstå, at du er i tvivl om. For det lyder til, at det hele gik ret stærkt. Og jeg tror, at de fleste unge ville være lidt forvirrede i den situation. Og når man har det sådan, kan tvivlen godt komme til at ligge og ulme og fylde rigtig meget inde i en. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en god ide, at du snakkede med ham fyren. For det lyder ikke til at være særlig rart for dig at være i det, som det er nu. Og så kan det være bedre at få noget afklaring. Også selvom det kan være hårdt, hvis den anden ikke har lyst til at fortsætte det. Men omvendt kan det også være, at ham fyren er åben for at prøve igen. Og så kan det være at I kan snakke lidt om, hvordan I kan sørge for at det er rart for jer begge at være i. Uanset hvad, så tænker jeg i hvert fald, at det kunne være en god ide lige at få snakket om det hele. Så måske I kan aftale at gå en tur eller drikke en kop kaffe sammen og så få vendt det hele?
Og hvis du finder ud af, at ham fyren ikke vil ses mere, så vil jeg lige med den største omsorg tippe dig om vores artikel om ulykkelig forelskelse. I den står der nemlig nogle gode råd til, hvordan man kommer ovenpå igen, når kærligheden ikke er gengældt.
Snak med dine venner om det
Jeg tænker også, at det kunne være en rigtig god ide, at du snakkede med nogle af dine venner om, hvordan du har det. Når man går gennem noget svært, kan det nemlig være rigtig rart og lettende at dele sine tanker og følelser med andre. Og det kan også være, at der er nogle af dine venner, som har et råd eller to til, hvad du skal gøre. Langt de fleste venner vil nemlig rigtig gerne lytte og støtte en, når man er ramlet ind i en svær situation.
De vil altid gerne lytte hos Headspace
Hvis du tænker, at det kunne være rart at snakke med nogle helt andre, er du også altid velkommen hos Headspace. Hos dem sidder der nemlig en hel masse søde og dygtige rådgivere, som er vant til at snakke med unge. Derfor sørger de også altid for, at det foregår på en måde, som er rar for dig. Og du kan også sagtens være anonym. Der er Headspacecentre rundt om i landet, og ellers kan du også altid fange dem på deres chat. Og begge dele er helt gratis. Så dem kan jeg varmt anbefale dig.
Det kan være rigtig svært at finde ud af, hvad man skal gøre, når den fyr man ses med bliver sur og i vrede halvt afslutter det man havde. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Jeg sender en masse varme tanker din vej og håber at du får snakket med ham om det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper