Jeg har sagt hej til ham og smilet til ham. Han smiler tilbage og siger hej til mig også. Jeg vil gerne tage et skridt mere og komme i kontakt med ham
Hej
Jeg er blevet vild med en håndværker der arbejder på den skole jeg går i og jeg har sagt hej til ham og smilt til ham hvor han smiler tilbage og siger hej til mig også. jeg vil gerne tage et skridt mere og komme i kontakt med ham ,men det er svært, når man kun ser ham arbejde og ved hvilket firma han arbejder for. ved ikke hvad han hedder. Hvad kan jeg gøre ??

(Pige, 20 år)
Kære pige på 20
Først og fremmest så tillykke med, at du er blevet vild med en – det lyder jo faktisk rigtigt dejligt. Selvom det dog kan være noget forvirrende. For hvad gør du så nu?
Introducer dig selv
Lige nu har taget den første kontakt med ham, og i hilser på hinanden, når du ser ham. Men nu kommer de næste spørgsmål så – hvad hedder han, og er han single? Og det er du jo nødt til at finde ud af på en eller anden måde. Jeg tænker, at det mest effektive er, at du selv introducerer dig, og så ser om han ikke svarer. Hvis du nu næste gang du ser ham siger “Hej… og for øvrigt hedder jeg xx”, så tænker jeg næsten, at han svarer tilbage, hvad han hedder. Og så kan du måske finde ham på Facebook, og se om han er single. Hvis han er single, kan du jo ansøge ham som ven, og sende ham en besked. Du kan også prøve at spørge nogle af de andre på skolen, om de ved hvem han er og hvad han hedder. Det kan jo sagtens være, at der er nogen der kender ham. Ellers har jeg også lidt andre bud.
Spørg ham til råds
Hvis du mangler noget at indlede en samtale om, når han går og arbejder, så kan du jo spørge ham til råds om noget håndværker-relateret. Det kan være du kunne bruge lidt råd til, hvordan man bedst hænger en hylde op, reparerer en liste eller noget helt 3. Det er i hvert fald en fin måde, at komme i snak på. Og så må du jo skrue charmen på, og se om du kan mærke noget kemi. Når du så har snakket med ham om træbjælker eller mursten tilpas længe, så kan du jo spørge, om han har lyst til at fortsætte snakken over en kop kaffe eller en øl. Hvis ikke han har, så har ud i det mindste lært noget om håndværk.
Stik ham en seddel
En anden ting du kan gøre, er at give ham en seddel med dit navn og telefonnummer på, næste gang du ser ham. Så næste gang du går forbi ham, så ræk ham lige sedlen, smil sødt og så gå videre. Hvis han så er interesseret i dig også – jamen så sender han nok en sms. Det er selvfølgelig lidt frustrerende, hvis han ikke gør – men altså, hvo intet vover, intet vinder.
Inviter ham ud
Hvis du virkeligt er modig, så kan du jo bare invitere ham ud. Næste gang du ser ham, så stop op en gang, og spørg ham ad, om han ikke har lyst til at drikke en øl, når han får fri eller måske en anden dag. De fleste synes, det er enormt fedt at blive inviteret ud. For det er jo rart, at nogen synes man er sød og attraktiv. Derfor kan jeg heller ikke forestille mig andet, end at han bliver rigtigt smigret. Og hvis han så ikke er single – nå ja, så er der jo ingen skade sket, og du var mega sej, fordi du turde spørge ham.
Det kan selvfølgelig godt være at han enten ikke er single, eller ikke interesseret. Men uanset hvad, så bør man ikke lade frygten styre en – for det kan jo være, at det kommer til at gå super godt, og i ender på en date.
Jeg håber du kan bruge vores råd til noget. Du skal vide, at hele Mindhelper krydser fingre og hepper på dig. Held og lykke!
De venligste hilsner fra en Mindhelper